به گزارش "ورزش سه" بازسازی اسکواد لیورپول در تابستان کاملا قابل پیش‌بینی است. این موضوع با توجه به نتایج فصل جاری که کمتر از همه انتظارات است، کاملاً واضح است.

لیورپول به بازیکنانی با کلاس به خصوص در خط میانی نیاز دارد و آنها سعی خواهند کرد این نیاز را با بازیکنانی چون جود بلینگهام و میسون مانت برطرف کنند. علاوه بر چندین نقل و انتقالات بزرگ ورودی، اکسپرس بریتانیا می مدعی است که پنج بازیکن قرمز در معرض فروش هستند و انتظار می‌رود  در تابستان بدون هیچ غرامتی باشگاه را ترک کنند.

قرارداد آنها در پایان فصل به پایان می رسد و در حال حاضر هیچ نشانی مبنی بر تمدید قرارداد این پنج نفر در آنفیلد وجود ندارد. در هر مورد دلایل خاصی وجود دارد. در برخی موارد درخواست خود آنهاست و در برخی دیگر باشگاه دیگر چشم اندازی برای ادامه همکاری با آنها نمی بیند.

از قبل مشخص شده بود که روبرتو فیرمینو فصل آینده در لیورپول حضور نخواهد داشت. مهاجم میانی برزیلی که 108 گل و 79 پاس گل در 8 سال به ثمر رساند و بدین ترتیب دوران عضوی از دوران با شکوه یورگن کلوپ بود، در ابتدای سال به باشگاه گفت که می خواهد جدا شود چرا که با اضافه شدن داروین نونز و خاکپو، او دیگر در تیم اصلی رقابت نمی کند.

بازیکن دوم در مقابل خروجی نبی کیتا است. هافبک اهل گینه یکی از نمونه های نادر خریدهای ناموفق کلوپ است. او در سال 2018 پس از آمدن از لایپزیگ 60 میلیون یورو دستمزد دریافت کرد و پنج سال بعد تصور می شود که او سرمایه گذاری را توجیه نکرده است. اکسپرس می گوید که جدایی کیتا خزانه باشگاه را تقویت می کند، زیرا او یکی از گران‌ترین بازیکنان است.

الکس اکسلید - چمبرلین نیز در لیست خروج است. پیشرفت او، مانند کیتا، به دلیل مصدومیت‌های مکرر بسیار محدود شده است. وقتی کلوپ به دلایلی نیاز داشت از عمق تیمش استفاده کند، الکس چمبرلین اغلب در دسترس نبود. حدس زده می شود که لیورپول ترجیح می‌دهد قرارداد او را تمدید نکند و نقش کمتر چشمگیر او را یکی از استعدادهای بخش جوانان بر عهده بگیرد.

1835174

مورد دیگری که شاید مشخص نباشد که کلوپ در مورد او برای تمدید قرارداد چه نظری دارد، جیمز میلنر است. اگرچه او در ژانویه 37 ساله شد، اما همچنان در ترکیب این متخصص آلمانی از اهمیت بالایی برخوردار است. ویژگی‌های رهبری میلنر در رختکن حرف اول را می‌زند، اما سوال این است که آیا ما می‌توانیم با اطمینان بگوییم فصل آینده که قرارداد او نیز به پایان می‌رسد، نشانه‌ای برای تمدید قرارداد وجود دارد یا نه؟ هنوز هیچ نشانه ای از قرارداد جدید وجود ندارد و این خیلی غیرمعمول نیست، بنابراین از بین تمام نام‌های موجود در لیست، میلنر به نوعی بیشترین احتمال را دارد که در آنفیلد ماندنی شود.

آخرین نفر در این لیست آدریان است. دروازه‌بان باسابقه قرمزها که در دو فصل اخیر تنها دو بازی انجام داده است. او عملا بی فایده است و اعتقاد بر این است که باشگاه هیچ جاه‌طلبی‌ای برای تمدید قراردادش نخواهد داشت.