دیدیه دشان خلاف رسانه‌ها، وجود هر گونه مشکل بین کیلیان ام باپه و آنتوان گریزمان به خاطر بازوبند کاپیتان را رد کرده است

در دیداری از هفته اول دور مقدماتی یورو ۲۰۲۴ در گروه «B»، فرانسه و هلند به مصاف یکدیگر رفتند و میزبان با 4 گل به پیروزی رسید. کیلیان ام باپه در اولین بازی خود به عنوان کاپیتان خروس‌ها گل کاشت و با دو گل و یک پاس گل بهترین بازیکن میدان بود. 

طرفداری | حال دیدیه دشان در کنفرانس خبری پس از پایان بازی به تمجید از عملکرد شاگردانش پرداخته است. به نقل از اکیپ، دشان درباره پیروزی پر گل‌شان مقابل هلند گفت:

این یک بازگشت عالی بود، حتی اگر تیم ملی هلند چندین مشکل داشت. این موضوع، چیزی از آنچه که به دست آوردیم، جو (استادیوم) و اینکه دروازه‌مان را بسته نگه داشتیم، کم نمی‌کند. این عالی است و اهمیت دارد که در خانه پیروز شویم. اکنون یک بازی دیگر در پیش داریم و زمان زیادی برای ریکاوری در اختیارمان نیست.

دشان درباره عملکردشان مقابل هلند، گفت: 

نکاتت مثبت زیادی وجود دارد. با اینکه تقریباً کار را تمام کرده بودیم اما تا دقیقه آخر جدی ماندیم و این خیلی خوب است. ما در دور مقدماتی هستیم و پیروزی در چنین بازی‌ای خیلی اهمیت دارد. حال یکی دیگر از بازی‌های را در پیش داریم که سه روز دیگر است. یک مسابقه متفاوت خواهد بود و بدیهی است که به دنبال کسب یک، سه امتیاز دیگر هستیم. 

مایک منیان که پس از مدت‌ها دوری از میادین به خاطر مصدومیت، درون دروازه تیم ملی فرانسه قرار گرفت، در این بازی عملکرد خوبی داشت و با مهار پنالتی ممفیس دیپای، تا پایان بازی دروازه خود را بسته نگه داشت. دشان درباره او گفت:

مایک منیان کارش را با کلین شوت شروع کرد و این برایش عالی است. پنالتی‌ای که مهار کرد، شب خوبی را برای ما رقم زد و امیدوارم این به او اعتماد به نفس زیادی دهد زیرا همه ما پشتش هستیم. ما تمام هفته این ایده را در سر داشتیم که نباید هواداران‌مان را ناامید کنیم. این اولین بار پس از جام جهانی است که در اینجا بازی می‌کنیم و بنابراین واقعاً می‌خواستیم عملکردی مطابق با کاری که در آنجا انجام دادیم به جز در فینال، داشته باشیم. بسیار خوشحالیم و گام اول‌مان بسیار موفقیت آمیز بود. 

دشان درباره عملکرد عالی کیلیان ام باپه در اولین بازی‌اش به عنوان کاپیتان تیم ملی فرانسه، گفت: 

بازوبند کاپیتانی او را تغییر نمی‌دهد. او خودش را درگیر کرده و لذت می‌برد. او مانند هم تیمی‌هایش تلاش می‌کند. او کاپیتان است اما قبلاً هم تجربه حضور در چنین بازی‌هایی را داشته. مانند بقیه تیم، او نیز این آرزو را داشت که یک عملکرد خوب داشته باشیم و مهم‌تر از همه، برنده شویم.

دشان درباره اختلافات آنتوان گریزمان و ام باپه به خاطر بازوبند کاپیتانی، گفت: 

خوشبختانه من نمی‌دانم چه گفته شده و چه نوشته شده است. این دو به خوبی با یکدیگر کنار می‌آیند. ناامیدی آنتوان تنها دو دقیق طول کشید. کوچک‌ترین مشکلی وجود ندارد. 

گفتنی است تیم ملی فرانسه که با این برد اکنون صدرنشین گروه «B» در دور مقدماتی یورو 2024 است، روز دوشنبه در دوبلین باید به مصاف ایرلند برود.