به گزارش "ورزش سه"، رود فان نیستلروی در پی اس وی آیندهوون خود را به فوتبال دنیا معرفی کرد و در منچستریونایتد به اوج رسید. او در سال 2006 به رئال پیوست و در همان اولین فصل حضورش با این تیم فاتح لالیگا شد و عنوان آقای گلی را نیز کسب کرد. او در سال 2009 رئال را به مقصد هامبورگ ترک کرد در حالی که با این تیم دو لالیگا و دو سوپرجام اسپانیا را برده بود.

1755008

او که اکنون مربی آیندهوون است، ترک رئال را اشتباه بزرگ خود می‌داند: «مانوئل پیگرینی مربی ما شده بود و رئال هم رونالدو، کاکا و کریم بنزما را جذب کرد. دیگر جایی برای من در ترکیب اصلی نبود و من هم این را قبول کردم و به هامبورگ پیوستم چون می‌خواستم در جام جهانی 2010 بهترین فرم را داشته باشم. الان که به عقب نگاه می‌کنم، می‌گویم که تصمیمم بزرگ‌ترین اشتباه ممکن بود و هرگز نباید رئال را ترک می‌کردم. حتی به خانواده‌ام که با شهر مادرید کاملا خودشان را وفق داده بودند نیز ظلم کردم.»

فان نیستلروی در مورد بهترین مربی دوران فوتبالش گفت: «با اختلاف سر الکس فرگوسن. من پنج سال در یونایتد بازیکن او بودم و دیگر در دوران فوتبالم برای هیچ مربی دیگری پنج سال بازی نکردم. به میراث او در منچستریونایتد نگاه کنید؛ با اختلاف او بهترین است.»