به گزارش "ورزش سه"، میلان و بارسلونا در فینال لیگ قهرمانان سال 1994 در آتن به مصاف هم رفتند و تیم تحت هدایت فابیو کاپلو توانست بارسای رویایی یوهان کرویف را 4-0 شکست داده و جام را بالای سر ببرد. بارسا قبل از بازی شانس اول قهرمانی بود ولی میلان همه معادلات را بر هم زد و یک پیروزی قاطعانه کسب کرد.

1835485

کاپلو در مصاحبه با مارکا و در مورد آن بازی خاطره‌انگیز گفت:« بارسا خودش را قهرمان می‌دانست. یادم است قبل از بازی با جام قهرمانی عکس می‌گرفتند و با بی‌خیالی عجیبی وارد زمین شدند. واقعا فکر می‌کردند قهرمان می‌شوند ولی ما به خوبی برای بازی خودمان را آماده کرده بودیم و برنامه ویژه‌ای برای بارسا داشتیم.»

1835486

کاپلو ادامه داد: «به خوبی نقاط ضعف بارسا را می‌دانستیم و اینکه چگونه می‌توان به آن‌ها ضربه زد. روی نقاط قوتشان و اینکه چطور باید آن‌ها را محدود کرد نیز کار کرده بودیم. تاکتیک در فوتبال بسیار مهم است و ما ایتالیایی‌ها بسیار روی جنبه تاکتیکی بازی‌ها کار می‌کنیم. به همین دلیل ایتالیایی‌ها استاد تاکتیک هستند. بارسا را آن‌قدر خوب آنالیز کرده بودیم که نتیجه‌اش یک پیروزی راحت و یک‌طرفه بود. آن شب درس خوبی به بارسلونا دادیم.»