توخل می داند که زمان زیادی برای هماهنگ شدن و وفق پیدا کردن با بازیکنان بایرن‌مونیخ ندارد

روز دوشنبه اولین جلسه تمرینی توماس توخل با بایرن مونیخ برگزار خواهد شد.

طرفداری | روز گذشته بایرن مونیخ در اقدامی عجیب یولیان ناگلزمان را از نیمکت این تیم اخراج و توماس توخل را با قراردادی دو و نیم ساله تا تابستان ۲۰۲۵ به خدمت گرفت. توخل ۴۹ ساله پس از حضور در مراسم معارفه‌اش در گفتگو با تلویزیون بایرن مونیخ گفت:

  • قبول پیشنهاد بایرن مونیخ

وقتی مدتی در خارج از آلمان کار کردم، ارزش بایرن را حتی بیشتر از زمانی که مقابل آنها در لیگ بازی کردیم شناختم. بایرن به سادگی یکی از بزرگترین باشگاه های اروپا با قدرت و شهرتی مثال زدنی است، بنابراین برای قبول پیشنهاد این تیم نیازی به فکر کردن نداشتم. 

  •  چه نوع مربی ای هستی و با بقیه چه تفاوت هایی داری؟

من نمی خواهم زیاد در مورد خودم صحبت کنم، فقط امیدوارم بتوانیم ارتباط سریعی با بازیکنان پیدا کنیم. این بازه زمانی برای قبول هدایت یک تیم کاملا غیرعادی است اما این اتفاق خیلی سریع و غیرمنتظره رخ داد. ما باید سریع با یکدیگر وفق پیدا کنیم. 

  • رویارویی با بایرن مونیخ در گذشته 

اولین برد من در بوندس لیگا برابر بایرن مونیخ و با ماینتس بود، شکست هایی هم برابر بایرن داشته ام، باید توجه کنیم که بایرن‌مونیخ بالاترین استاندارد در بوندسلیگا است. با دورتموند هم شکست های تلخی برابر بایرن مثل فینال دی اف بی پوکال تجربه کردم اما توانستم بعدا در نیمه نهایی همین تورنومنت انتقام بگیرم! من هیچ وقت بازی‌های مقابل بایرن را فراموش نمی کنم مخصوصاً زمانی که یک نتیجه مثبت گرفته‌ام زیرا این اتفاق بسیار نادر است و حریفان بایرن معمولا برابر این تیم در جبهه ضعیف‌تر قرار دارند. 

  • تجربه بازی در فینال لیگ قهرمانان برابر بایرن 

من این فرصت را داشتم که در فینال لیگ قهرمانان اروپا با پاری سن ژرمن مقابل بایرن قرار بگیرم. بازی خیلی نزدیکی بود و ما باختیم. در بازی هایی که یک طرف آن بایرن‌مونیخ حضور دارد، این بایرن است که می درخشد، قدرت نمایی می کند و آرامش را به بیننده و تماشاگر القا می کند. مفتخرم که می توانم بخشی از این تیم باشم.

  • اهداف تو در بایرن 

فوتبال اشتیاق و علاقه من است و در این سطح از فوتبال حرفه‌ای، هر روز اتفاقات خاصی به سراغ آدم می آیند! معتقدم در حال حاضر تیم پتانسیل بالایی دارد. خوشحالم که حالا به جای حضور در تیم های رقیب بایرن، روی نیمکت این تیم می نشینم، امیدوارم بتوانم به حریفان بایرن این احساس را القا کنم که قرار نیست برابر ما هیچ شانسی داشته باشند.