به گزارش "ورزش سه"، سانتوس پس از جام جهانی 2022 قطر از هدایت تیم ملی پرتغال برکنار شد و پس از به توافق رسیدن به فدراسیون فوتبال لهستان هدایت تیم ملی این کشور را برعهده گرفت. 

شاگردان او در دیدار اول از مرحله انتخابی یورو 2024 به مصاف جمهوری چک رفتند و در حالی که بسیاری منتظر پیروزی این تیم برابر حریف نه چندان قدرتمندشان بودند، با نتیجه 1-3 شکست خوردند. 

این باخت به هیچ وجه به مذاق مدیران فوتبال لهستان خوش نیامد و رییس فدراسیون فوتبال این کشور با انتشار توییتی هشداری جدی به این مربی پرتغالی داد. او در توییتش نوشت:« شرایط نباید به این شکل پیش برود. تیم چک از ما بهتر بود و ما فرصت‌های بسیار کمی ایجاد کردیم. انتظار دارم واکنشی سریع نسبت به این باخت در بازی روز دوشنبه ببینم.»
 

1835710


سانتوس هم در نشست خبری پیش از بازی دوشنبه شب برابر آلبانی با ابراز نارضایتی از عملکرد تیمش گفت:« شکست در برابر چک مشکل ما نبود. مشکل خود تیم بود. ما بازی را خیلی بد شروع کردیم. نتوانستیم توپ را حفظ کنیم. فوتبال یک بازی گروهی است. باید همه چیز را با هم در نظر گرفت، حداقل فلسفه من این است. فردا باید با این باور وارد زمین شویم که می‌توانیم بازی خوبی ارائه کنیم. بازیکنان بی‌صبرانه منتظر این بازی هستند.»

این مربی پرتغالی با اشاره به دو گل تیم ملی چک که در دقایق اول و سوم بازی به ثمر رسید اضافه کرد:« هیچ یک از ایده‌های من برای تیم ملی لهستان در این بازی اجرایی نشد. این اتفاق نباید هرگز دوباره تکرار شود. به یاد ندارم که در هیچ یک از مسابقاتم در دوران مربیگری به این سرعت با دو گل عقب افتاده باشیم. شرایط برای کل تیم سخت بود. این اتفاق نمی‌تواند تکرار شود. اگر شما وارد زمین شوید و به محض شروع بازی عقب بیفتید و خود را بازنده ببینید، واکنش نشان دادن و برگشتن بسیار سخت است.»