به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته بود که فدراسیون فوتبال اسپانیا قهرمانی دپورتیوو لاکرونیا و لوانته در جام حذفی سال‌های 1912 و 1937 را به رسمیت شناخت. قهرمانی لوانته در سال 1937 و در زمان جنگ‌های داخلی اسپانیا رقم خورد و برای سال‌ها به رسمیت شناخته نشده بود. این تیم والنسیا را 1-0 شکست داده و قهرمان شده بود.

1832327

 به‌رسمیت شناخته‌شدن قهرمانی لوانته، بهانه‌ای شد تا بارسلونا درخواستی رسمی برای به‌رسمیت شناخته‌شدن قهرمانی‌اش در لیگ داخلی همان سال را ارائه دهد. در ابتدا خوان لاپورتا در سال 2009 چنین درخواستی را ارائه کرده بود که به جایی نرسید، ولی این بار عزم بارسلونا جدی‌تر است.

1835742

در آن سال هشت تیم بارسلونا، اسپانیول، خیرونا، والنسیا، لوانته، خیمناستیک، گرانویِرس و اتلتیک کاستیون در لیگی تحت عنوان لیگ مدیترانه به رقابت پرداختند و بارسا قهرمان شد. در سال 1939 که جنگ داخلی پایان یافت، ژنرال فرانکو تمام قهرمانی‌های کسب‌شده در هنگام جنگ داخلی را غیرمعتبر اعلام کرد؛ ولی حالا بارسلونا درخواست کرده تا این قهرمانی به‌رسمیت شناخته شود. در همان سال، از رئال مادرید و اتلتیکو مادرید نیز برای حضور در این لیگ درخواست شده بود؛ ولی هر دو مخالفت کردند. بارسلونا تاکنون 26 بار قهرمان لیگ اسپانیا شده است.