به گزارش "ورزش‌ سه"، برای هواداران بنفیکا که روند بازی ریو آوه-بنفیکا را دنبال می‌کردند، روز یکشنبه منتهی به جشن عید پاک روز گونسالو راموس هم بود و او موفق شد در جریان این مسابقه تک گل پیروزی‌بخش و سه امتیازی تیمش را به ثمر برساند.
با این گل گونسالو راموس در گلزنی در لیگ برتر پرتغال به عدد 17 رسید تا در کنار ژائو ماریو، هم‌تیمی خود، در صدر جدول گلزنان لیگ پرتغال قرار بگیرد که او هم موفق به ثبت همین تعداد گل شده است. فران ناوارو و مهدی طارمی نیز گلزنان برتر دیگر پرتغال هستند که رتبه‌های چهارم و پنجم را با ثبت 13 گل در اختیار دارند.

1838246

اما این گل برای ستاره جوان و آینده‌دار فوتبال پرتغال معنای دیگر هم داشت و او توانست رکوردی چندین دهه‌ای را با این گل پشت سر بگذارد. گل تعیین‌کننده‌ای که او به ریو آوه زد، بیست و پنجمین گل فصل برای این مهاجم بود. یک رکورد مهم برای این ستاره مستعد؛ زیرا او در این فصل بیش از سه برابر گل‌های زده شده در فصل قبل (8) را به ثمر رسانده است.  در واقع می‌توان اینطور گفت که در فصل جاری راموس، یکشنبه به یکشنبه، تمام رکوردهای خود را جابجا می‌کند.
این رکورد گلزنی گونسالو راموس در تاریخ فوتبال پرتغال نیز تغییر مهمی را ایجاد کرد. از فصل 1963-1962 که یوسبیو داسیلوا فریرا موفق شد در یک فصل 25 گل به ثمر برساند، هیچ‌کس موفق به انجام چنین کاری نشده بود تا اینکه شب گذشته گونسالو راموس در سن 21 سال و 9 ماهگی به آن دست یافت؛ آن هم با هفت ماه کمتر.

1838241

گونسالو راموس در جام جهانی با هت‌تریک غیرمنتظره پس از جانشینی رونالدو مقابل سوئیس به اهالی فوتبال در دنیا معرفی شد و به نظر می‌رسد این جوان مستعد با ادامه همین روند می‌تواند نامی بزرگ از خود در فوتبال پرتغال و همین‌طور فوتبال دنیا به جا بگذارد.