به گزارش "ورزش سه"، منتشر شدن یک تصویر از دله آلی، فوتبالیست 26ساله انگلیسی و ستاره سابق تیم ملی این کشور، در شبکه‌های اجتماعی خبرساز شده است. آلی در این عکس در حالی دیده می‌شود که بادکنکی در دهان دارد و چندین قوطی مصرف شده گاز خنده در اطرافش دیده می‌شود.

گاز خنده با نام شیمیایی اکسید نیتروژن در صورت سوءمصرف یک نوع ماده مخدر به حساب می‌آید و به همین دلیل دله آلی با انتقادهای زیادی مواجه شده است. در این تصویر اشیای دیگری هم دیده می‌شود که نشان می‌دهد آلی در یک مهمانی حضور داشته و به همین دلیل شکی درباره سوءمصرف اکسید نیتروژن یا گاز خنده باقی نمی‌ماند.

1840901

با اینکه استفاده از گاز خنده در حال حاضر در انگلیس غیرقانونی نیست ولی دولت این کشور قصد دارد با ارائه یک لایحه هر نوع استفاده غیرتخصصی از آن را ممنوع کند چرا که مشخص شده این ماده شیمیایی از سوی افراد زیادی به عنوان نوعی ماده مخدر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در گزارش‌های اخیر پزشکی اشاره شده افرادی که از گاز خنده به عنوان مخدر استفاده می‌کنند بعد از مصرف آن رفتارهای غیراجتماعی نشان می‌دهند. قیمت ارزان و در دسترس بودن این ماده با انتقادهای زیادی مواجه شده است.

در انگلیس اینکه یک فوتبالیست و ملی‌پوش سابق مثل دله آلی با فراموش کردن مسئولیت اجتماعی‌اش در چنین برنامه‌هایی شرکت کرده و عکس آن را به اشتراک گذاشته باعث شده او با انتقادهایی بی‌سابقه روبرو بشود.