به گزارش "ورزش سه"، باشگاه النصر عربستان عصر پنج شنبه به صورت رسمی به همکاری با رودی گارسیا سرمربی فرانسوی خود پایان داد. مدیریت النصر بلافاصله نیز دینکو یلیچیچ که البته ایلیشیچ نیز تلفظ می‌شود، را به عنوان سرمربی موقت خود انتخاب کرد.

النصر که برای کسب عنوان قهرمانی لیگ عربستان رقابت سختی با الاتحاد دارد، سه شنبه هفته آینده در دیدار فوق‌العاده حساس دربی ریاض، باید به مصاف رقیب دیرینه و سنتی خود یعنی الهلال برود. برای اینکه امیدهای تیم رونالدو جهت قهرمانی و حضور در لیگ قهرمانان آسیا زنده بماند، دینکو یلیچیچ مأموریت سختی در پیش دارد.

1851924

اما نکته عجیب و قابل توجه، نام یک تیم ایرانی در میان رزومه این سرمربی کروات است. دینکو یلیچیچ در فصل 93 – 94، هدایت تیم دسته اولی فولاد یزد را در رقابت‌های لیگ آزادگان به عهده داشت که البته بنا بر دلایلی عجیب و باورنکردنی از این تیم اخراج شد.

مرور اخبار 9 سال قبل نشان می‌دهد که محمد انواری، سرپرست وقت تیم فولاد یزد، در گفت‌وگو با رسانه‌ها، علت قطع همکاری با دینکو یلیچیچ را بی‌نظمی و عدم حضور به موقع این سرمربی کراوت در استان یزد و تمرینات فولاد عنوان کرده بود!

1851925

این سرمربی کروات که حضور بسیار کوتاه مدتی در تیم فولاد یزد داشت، تنها در چهار مسابقه روی نیمکت فولاد یزد نشست که حاصل آن یک پیروزی، یک تساوی و 2 شکست بود.

دینکو یلیچیچ که پس از جدایی از فولاد یزد به عنوان رئیس آکادمی آلاوز اسپانیا نیز انتخاب شد، سابقه هدایت تیم‌هایی چون تیم ملی زیر 19 و زیر 20 ساله‌های کرواسی را نیز در کارنامه دارد و از سال 2022 در تیم‌های پایه النصر مشغول فعالیت است.

او که روزگاری در لیگ دسته اول ایران برابر تیم‌هایی چون اتکا تهران، راهیان کرمانشاه و... قرار گرفته بود، حالا باید در بزرگ‌ترین دربی کشور عربستان، هدایت تیمی را برعهده بگیرد که فوق ستاره‌ای به نام کریستیانو رونالدو را در ترکیب خود دارد.

1851927