تیم ملی فوتبال کشورمان با بیشترین غایب تاریخ فوتبالش به مصاف تیم ملی فوتبال کره جنوبی خواهد رفت.

تیم ملی فوتبال نسبت به بازی های گذشته خود 5 بازیکن اصلی را در اختیار ندارد.

به گزارش طرفداری؛ شاید اگر بخواهیم به مرور مهم ترین ستارگان غایب تیم ملی در ادوار مختلف بپردازیم، تیم ملی ایران برابر کره جنوبی در سالهای 67 و 72 بیشترین ستاره غایب را داشته است.

در سال 67 تیم ملی که صعود خود به مرحله دوم رقابت ها را قطعی می دید برابر تیم ملی فوتبال کره جنوبی به نفراتی مثل احمدرضا عابدزاده، مجید نامجو مطلق، فرشاد پیوس، سیروس قایقران استراحت داد.

برابر تیم ملی کره جنوبی در مقدماتی جام جهانی 1994 در سال 67 هم نفراتی مثل احمدرضا عابدزاده، مرتضی کرمانی، فرشاد پیوس و مجتبی محرمی در ترکیب تیم ملی فوتبال غایب بودند.

اما تیم ملی در مقدماتی جام جهانی 1990 ایتالیا هم از وجودمردانی مثل مرتضی فنونی زاده، نادر محمدخانی، سیروس قایقران، مجتبی محرمی و جواد زرینچه بنا به دلائل مختلف برابر تیم ملی فوتبال کشور چین غایب بودند.

در تمام موارد ایران به علت غیبت ستارگان تیم ملی، برابر رقبای خود بازنده بوده است، از جمله در 2 دیدار مورد اشاره برابر کره جنوبی با نتایج 3-0 بازنده شده است.

ایران در حالی با پنج غایب شامل صادق محرمی، سعید عزت اللهی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی به مصاف کره جنوبی می رود که می تواند این نفرات را با ستارگان حاضر در ترکیب تیم ملی پر کند.