به گزارش "ورزش سه"، رونالدو پس از فسخ قراردادش با منچستریونایتد، با انتخاب النصر عربستان، دنیای فوتبال را شگفت‌زده کرد. مسی، رقیب سرسخت او هم ظاهراً قرار است چنین تصمیمی بگیرد. طبق گزارش‌ها، الهلال در حال آماده‌سازی یک پیشنهاد با حقوق سالانه 350 میلیون پوند برای این بازیکن آرژانتینی است تا او را متقاعد کند که پس از پایان قراردادش با پاری سن ژرمن به عربستان سعودی نقل مکان کند.

بر اساس گزارش ESPN، این کشور حاشیه خلیج فارس قصد دارد تابستان امسال 50 فوتبالیست از پنج لیگ بزرگ اروپا (انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا) و لیگ برتر پرتغال به خدمت بگیرد.

وزارت ورزش عربستان سعودی از این طرح حمایت می‌کند و تیم‌های عربستانی در حال حاضر بازیکنانی را هدف قرار داده‌اند که در تابستان قراردادشان تمام می‌شود. از این رو، بازیکنانی مانند لوکا مودریچ، کریم بنزما، روبرتو فیرمینو، یری مینا و عبدالله دوکوره از اورتون همگی در چند ماه اخیر با انتقال به خاورمیانه مرتبط بوده‌اند. اگرچه بسیاری از آن‌ها ترجیح می‌دهند در اروپا بمانند، اما عربستان سعودی برای انتقال آن‌ها به این کشور سنگ تمام گذاشته است.

با این حال، تیم‌ها به استثنای مسی و رونالدو، دستمزدهای نجومی به سایر بازیکنان پرداخت نمی‌کنند، زیرا نمی‌خواهند مسیر سوپرلیگ چین را دنبال کنند که چند سال پیش چنین شیوه‌ای داشت و در آخر موفق نبود.

نشریه ESPN به نقل از یک منبع عربستانی نوشت: "این مانند پروژه چند سال پیش لیگ چین نخواهد بود. این یک استراتژی با پرداخت مبالغ هنگفت نیست. عربستان سعودی در یک دوره گذار سریع قرار دارد و فوتبال یک ورزش جمعی با حجم عظیمی از هواداران است. همان‌طور که در جام جهانی قطر نشان داده شد و جاه‌طلبی این است که لیگ حرفه‌ای عربستان را به بهترین لیگ در منطقه تبدیل کنیم."

در ماه‌های آینده منتهی به پنجره نقل و انتقالات تابستانی، تعجب‌آور نخواهد بود که نام بازیکنان متعددی در کنار لیگ عربستان سعودی شنیده شود. در ژانویه، گری کوک، مدیر اجرایی سابق منچسترسیتی، به عنوان مدیرعامل سوپرلیگ عربستان منصوب شد تا این روند را تسریع کند.