به گزارش "ورزش سه"، نتیجه بازی امشب به این معنی است که استرالیا باید در بازی های پلی آف بین قاره ای در ژوئن برای کسب سهمیه جام جهانی 2022 شرکت کند. شاگردان گراهام آرنولد باید بعد از این ناکامی دوباره گردهم آمده و در حالی که بزرگانی چون ایران، کره، ژاپن و عربستان صعود مستقیم خود را جشن می گیرند، در مسیری دیگر بلیت قطر را برای خود رزرو کنند. در چنین شرایطی فشار روی سرمربی استرالیا بالاست اما هنوز مشخص نیست که آیا تصمیم به اخراج او گرفته شود یا خیر.

 

کسب تنها یک برد در 6 مسابقه اخیر باعث شده تا آرنولد، دفاعی برابر انتقاداتی که از او می شود؛ نداشته باشد. استرالیا اکنون با مسیر دشواری برای راهیابی به جام جهانی 2022 روبه‌رو است و دیگر نمی تواند در مرحله پلی آف لغزش های دور نهایی انتخابی را تکرار کند.  

 

افکار عمومی خیلی به نفع سرمربی 58 استرالیایی نیست. گروهی از هواداران فوتبال در استرالیا معتقد هستند که در این مقطع نیاز به تغییر سرمربی به شدت احساس می شود تا شرایط برای حضور در جام جهانی فراهم گردد. بلافاصله بعد از شکست مقابل ژاپن و ناکامی استرالیا در صعود مستقیم به قطر 2022 شاهد حمله توئیتری هواداران خشمگین استرالیایی به سرمربی تیم شان بودیم.

 

در ادامه تعدادی از این توئیت ها را مرور می کنیم:

 

AleaguesCentra : اگر از خواب بیدار شوم و نبینم که فدراسیون فوتبال استرالیا با آرنولد قطع همکاری نکرده، قطعا خشمگین خواهم شد.

 

yabigjabroni : آرنولد باید برود. استرالیا در گروه سختی برای صعود به جام جهانی حضور داشت و این مربی توانایی کسب سهمیه از این گروه را نداشت. او شانسی برای موفقیت ندارد.

 

david_ossip : به احترام فوتبال باید آرنولد امشب اخراج شود!

 

با وجود این شرایط اما به عقیده مارک میلیگان، گزینه های محدودی برای جانشینی آرنولد وجود دارد. او در این خصوص گفت: "در مدت محدودی که داریم خیلی سخت است که یک نفر دیگر روی کار بیاید. به نظرم باید به گزینه های داخلی نگاه کنیم و در حال حاضر فکر می کنم پوپوویچ بهترین گزینه است."

 

در این آشفته بازار و نظرات ضد و نقیض باید دید که فدراسیون فوتبال استرالیا چه تصمیمی برای بازی پلی آف با تیم سوم گروه اول انتخابی در آسیا و - در صورت پیروزی در آن - مقابل تیم پنجم آمریکای جنوبی اتخاذ می کند.

 

در بازی امشب مقابل ژاپن، این استرالیا بود که به پیروزی نیاز داشت و سامورایی ها به یک مساوی هم راضی بودند. با این وجود اما شاگردان موریاسو تیم تهاجمی زمین بودند و استرالیا در فاز حمله توفیق زیادی نداشت. این شرایط تا آخرین دقایق ادامه داشت و در نهایت ژاپن دو گل زد و راهی جام جهانی شد در حالی که استرالیا باید در پلی آف شانس خود را برای صعود محک بزند.