دومین دوره جام حذفی ایران در سال ۵۷–۱۳۵۶ برگزار شد. ۳۲ تیم برتر ایران در آن سال به صورت تک بازی به مصاف هم رفتند. در پایان تیم فوتبال تاج تهران اولین قهرمانی خود را در این جام بدست آورد.

 

 

مرحله یک شانزدهم نهایی

 

تیم فوتبال تاج تهران در این مرحله با نتیجه ۲ بر یک از سد تهران جوان گذشت. در دیگر دیدار های مهم این مرحله ذوب آهن اصفهان سپاهان را شکست داد و ماشین سازی تبریز تراکتور را در ضربات پنالتی مغلوب کرد.

 

مرحله یک هشتم نهایی

 

ایران جوان بوشهر حریف بعدی تاج تهران در مسیر قهرمانی بود که در یک دیدار نسبتا سخت تاج موفق شد یک بر صفر از سد حریف خود عبور کرده و به یک چهارم نهایی برسد. ملوان بندر انزلی ، هما و ابومسلم نیز حریفان خود را شکست دادند.

 

مرحله یک چهارم نهایی

 

تاج تهران در یک چهارم به مصاف تیم فوتبال آرارات تهران باشگاه ویژه ارمنیان ایران رفت که در با پایان با یک گل از این مرحله نیز عبور کرد. در دیگر دیدار ها ملوان از سد ابومسلم گذشت و ذوب آهن و هما نیز حریفان نچندان شناخته شده خود را مغلوب کردند.

 

مرحله نیمه نهایی

 

ملوان بندر انزلی ، قهرمان دوره قبلی جام حذفی یعنی اولین دوره این رقابت ها ،  سد محکمی در برابر قهرمانی تاج تهران بود. در وقت های قانونی دو تیم به تساوی یک بر یک رسیدند تا تاج تهران در ضربات نفس گیر پنالتی ۳ بر دو پیروز شود و راهی فینال جام حذفی ایران گردد. در دیگر دیدار حساس این مرحله نیز هما ۴ بر سه ذوب آهن اصفهان را از پیش روی برداشت.

 

فینال جام حذفی ایران ۵۷–۱۳۵۶

 

ورزشگاه امجدیه تهران ، ۱۲ تیر ماه ۱۳۵۷ ؛ جایی که فینال دومین دوره جام حذفی ایران بین تیم های فوتبال تاج تهران و هما تهران در حضور ۱۵ هزار تماشاگر برگزار شد تا با گلهای پرویز مظلومی و هادی نراقی از سد هما تهران عبور کرده و اولین قهرمانی خود را در جام حذفی ایران جشن بگیرد.