به گزارش ورزش سه، در شرایطی که غالبا و برای دیده شدن بیشتر رقابت‌های لیگ دسته اول که اساسا در این زمینه مشکل دارند، سعی می‌کنند این رقابت‌ها را با فاصله‌ای متناسب با رقابت‌های لیگ برتر برگزار کنند، کمیته مسابقات لیگ دسته اول و لیگ برتر، امروز ۱۲ مسابقه این دو لیگ را در یک روز و طبعا در ساعات همزمان برگزار خواهد کرد.

همان‌طور که در جدول برنامه بازی‌های ورزش سه می‌بینید، هفت مسابقه لیگ دسته اول، شامل بازی‌های‌ مهم چوکا - استقلال خوزستان، خلیج فارس - سایپا، شمس آذر - ون پارس، خوشه - فجرسپاسی و ... در اوقاتی برگزار می‌شوند که پنج بازی لیگ برتر نیز در حال انجام است.

این در شرایطی است که دو مسابقه امشب (استقلال - هوادار و سپاهان - مس رفسنجان) بسیار حساس هستند و البته سه مسابقه دیگر (پیکان - نفت، ملوان - تراکتور و گل‌گهر - فولاد) هم همه از اهمیت خاص و فوق‌العاده‌ای برخوردارند و طبعا توجه همه علاقه‌مندان به فوتبال معطوف به آن‌ها خواهد بود.

باید از سازمان لیگ برتر ایران سوال کرد که چگونه این دو لیگ را در یک روز و در ساعات همزمان برگزار می‌کند؟ البته با توجه به اوقات ماه مبارک رمضان، چاره‌ای جز برگزاری این مسابقات در ساعات پس از افطار نیست اما نکته مهم، همزمانی روز برگزاری بازی‌ها است؛ حال آنکه برای لیگ دسته اول فوتبال ایران، محدودیت زمانی و جابه‌جایی برنامه‌ها به اندازه یکی، دو روز، چندان تفاوتی ندارد.

1852505