به گزارش "ورزش سه"، زمانی که اسکای در آغاز راه‌اندازی لیگ برتر در اوایل دهه 90، شعار "جذاب‌ترین لیگ دنیا" را برای آن انتخاب کرد، بسیاری آن را تنها ایده‌ای تبلیغاتی در نظر گرفتند؛ چه اینکه بهترین‌های فوتبال دنیا در سری آ ایتالیا و لالیگای اسپانیا بازی می‌کردند، اما سه دهه بعد، کسی در این تردیدی ندارد که لیگ برتر انگلیس جذاب‌ترین لیگ دنیاست. اما این لقب نه به خاطر حضور بهترین‌های دنیا در این لیگ، که به خاطر یک ویژگی ذاتی این رقابت‌هاست: غیرقابل پیش‌بینی بودن؛ رقابت‌هایی که در هر هفته چند نتیجه باورنکردنی رقم می‌خورد و همه هم آن را پذیرفته‌اند؛ به ویژه در این هفته‌های پایانی که تیم‌های نیمه پایینی جدول برای فرار از سقوط با تمام وجود بازی می‌کنند و بازی کردن مقابل آنها برای تیم‌های بالای جدول یک خطر بزرگ است؛ خطری که تاتنهام امروز به خوبی آن را درک کرد.

فینالیست چمپیونزلیگ 2019 که بعد از جدایی مائوریسیو پوچتینو هرگز با مربی‌های بعدی به ثبات نرسید، امیدوار بود که حداقل مقابل تیم چهاردهم جدول بتواند به سه امتیاز برسد و در رقابت با نیوکاسل و منچستریونایتد برای قرار گرفتن در جمع چهار تیم بالای جدول، کم نیاورد اما بورنموث بهترین نمایش فصلش را ارائه داد و به لطف درخشش دومینیک سولانکه، ستاره سابق لیورپول، موفق شد در ورزشگاه خانگی تاتنهام به یک پیروزی درخشان برسد.

1852687
البته تنها خوش شانسی تاتنهامی‌ها این بود که چند ساعت قبل، نیوکسل هم مقابل استون ویلا بازی را واگذار کرده بود و فاصله آنها در جدول سه امتیازی باقی ماند. استون ویلا که فصل را با استیون جرارد آنقدر بد شروع کرد که مجبور به اخراج این مربی شد، با اونای امری هفته به هفته بهتر شد و در 8 هفته اخیر، 7 پیروزی و یک تساوی کسب کرد تا حالا حتی شانس کسب سهمیه چمپیونزلیگ هم داشته باشد. پیروزی استون ویلا مقابل تیمی به دست آمد که پدیده این فصل لیگ برتر بود و همین دو هفته قبل منچستریونایتدِ اریک تن‌هاخ را به راحتی 2-0 شکست داد. 
1852688
شاید قرار دادن شکست چلسی مقابل برایتون در بین نتایج عجیب امروز لیگ برتر کمی مناقشه برانگیز باشد، اما فراموش نکنیم که این بازی در استمفوردبریج برگزار شد و تیم فرانک لمپارد ابتدا با گل کانر گالاگر پیش افتاد اما برایتون، تیمی که پپ گواردیولا آن را بهترین تیم دنیا در بازی‌سازی از عقب زمین می‌داند، علی‌رغم چند اشتباهی که می‌توانست برایشان گران تمام شود، در نهایت موفق شد تیم گران‌قیمت لندنی را 2-1 ببرد تا یک نتیجه غیرمنتظره دیگر رقم بخورد.
1852689
هرچند قهرمانی‌ها در لیگ برتر مانند سایر لیگ‌های بزرگ زیاد دست به دست نمی‌شود، اما همین غیرقابل پیش‌بینی بودن بازی‌ها و لغزش پرتعداد تیم‌های بالای جدول مقابل تیم‌های کوچک‌تر، خیال اسکای و سایر شبکه‌های پخش کننده دیدارهای این رقابت‌ها را برای استفاده از آن لقب قدیمی راحت کرده است: جذاب‌ترین لیگ دنیا.