نام محمدحسین ضیایی در چند روز اخیر به عنوان به عنوان رئیس آکادمی استقلال مطرح شده و بحث مربوط به رزومه حضور او در استقلال و همچنین گرایش رنگی او به حاشیه‌هایی برای رسانه‌ها تبدیل شده است.این در حالی است که هنوز این چهره کارش را به‌صورت رسمی آغاز نکرده و شنیده‌ها از باشگاه استقلال حکایت از آن دارد که نام این چهره احتمالا بعد از دیدار با فولاد که فرداشب برگزار می‌شود، از سوی باشگاه به‌صورت رسمی اعلام خواهد شد. هرچند صحبت‌های او قبل از آغاز کارش به‌صورت رسمی می‌تواند خواندنی باشد.

گزیده صحبت‌های ضیایی با فرهیختگان را در زیر بخوانید:

  • {تاثیر در آکادمی استقلال} به خودم باشد می‌گویم صددرصد اما هرکسی نسبت به توانمندی‌هایش برنامه‌ریزی و کار می‌کند دیگر. وقتی شما یک کاری را شروع می‌کنید باید برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت داشته باشید. در برنامه کوتاه‌مدت باید به اوضاع و احوال فعلی رسیدگی کنید اما برای برنامه بلندمدت باید بتوانید کمک حال تیم بزرگسالان باشید. باید با رشد و توسعه استعدادها در رده‌های پایه، کاری کنیم تا دیگر باشگاه نیازی به بازیکنان خارجی گران‌قیمت نداشته باشد.
  • {کشف استعدادهایی مثل رامین رضاییان} رامین را از آسیاویژن برای صباباتری انتخاب کردیم. آن زمان او مهاجم بود و چون علی دایی در این پست بود او نمی‌توانست در پست مهاجم نوک بازی کند و مجبور می‌شد اینور و آنور و هر جایی که شد بازی کند. در کنار این بازیکن، فشنگچی را از جوانان پرسپولیس آوردیم. جابر انصاری را از تبریز آوردیم. محمد رضایی را از مهرکام پارس اسلامشهر آوردیم و ان‌شاءالله همان‌طوری که در گذشته با انتخاب نفرات‌مان به صباباتری کمک کردیم، بتوانیم اینجا هم کمک‌حال استقلالی باشیم که خودمان یک روز عضو جوانان و بزرگان این تیم بودیم.
  • {شناخت ضیایی به‌عنوان یک شاهینی و پرسپولیسی تا استقلالی} به‌خاطر اینکه بعد از انقلاب یک مقدار نوسانات وجود داشت. در این مدت جنگ هم مزید بر علت شد تا کلا اخبار فوتبالی تحت‌الشعاع قرار بگیرد. من به شخصه زمانی کارم را با استقلال آغاز کردم که این تیم تاج نام داشت و بعد هم در تیم آزادی و سپس در استقلال بازی کردیم. اطلاعات حضورم در استقلال را آقای کردنوری، خدابیامرز منصورخان پورحیدری و آقای جباری می‌دانند. به هر صورت شما لباس هر جایی را که به تن کنید باید به آن عرق داشته باشید. در واقع به هر جایی که متعهد می‌شوید باید با تمام وجود برای موفقیتش تلاش کنید و نمی‌شود که همین‌طوری الکی نقش بازی کنید.
  • {انتخاب پرسپولیسی‌ها در تیم منتخب قرن} این نظر شخصی من بوده. یک‌سری از بازیکنان را همه انتخاب می‌کنند و استقلالی و پرسپولیسی هم ندارد. علی پروین، حسن روشن یا پرویز قلیچ‌خانی را هر کسی از آن دوران باشد در تیم منتخب قرار می‌دهد. حالا یک‌سری پرسپولیسی و یک‌سری هم استقلالی بودند و این نمی‌تواند ملاک خوبی برای قضاوت آدم‌ها باشد.
  • {صحبت با اصغر حاجیلو} باید زنگ بزنم و از او رخصت بگیرم. البته با فریادشیران صحبت کردم اما باید از بزرگان این باشگاه مثل آقایان روشن، فریبا، جباری هم رخصت بگیرم. البته با آقای مظلومی صحبت کردم و از او رخصت گرفتم. این وظیفه ماست.
  • {توقع ایجاد یک آکادمی پویا در حضور در استقلال} ان‌شاءالله که همین‌طور خواهد شد. شاید جالب باشد بدانید که از ۱۱‌سالگی در محله‌مان تیم داشته‌ام. پدرم برایم ۱۱ پیراهن خریده بود و من خودم بچه‌ها را انتخاب کرده و تیمداری می‌کردم. حالا هم برای موفقیت، سایر پیشکسوتان استقلال هم باید کمک کنند. واقعا اگر کسی استقلالی باشد وسط می‌آید. حتما که نباید پست و مقام بگیرد.
  • {انتخاب آرش برهانی در کادر} هنوز کسی را انتخاب نکرده‌ام؛ هر چند هیچ چیزی غیرممکن نیست. اما هنوز کسی را اعلام نکرده‌ایم. باید گزینه‌ها را بررسی کنیم تا سپس بهترین انتخاب‌ها را داشته باشیم.
  • {خاطره از زمان حضور در استقلال} من آن زمان خیلی خوب بودم و همزمان به تیم ملی امید هم دعوت شدم.