به گزارش "ورزش سه"، تورد جانسن سالته و آندریاس اویلند نام‌های خیلی آشنایی نیستند. سالته در نوجوانی مدتی در لیون بود و اکنون با آرندال در رده سوم نروژ بازی می‌کند.

اویلند قبل از اینکه نیوانگلند روولیشن او را در لیگ‌های پایه ام ال اس برای تیم دانشگاه انتخاب کند، با بورسیه تحصیلی در دانشگاه ویرجینیا در آمریکا حضور داشت. او البته تنها دو ماه در این باشگاه حضور داشت و اکنون بدون تیم است.

1853327
1853328

هر دو در برین، یک شهر کوچک کشاورزی در جنوب غربی نروژ بزرگ شدند. هر دو مدافع فوق العاده‌ای در باشگاه منطقه بودند و در نوجوانی شهرت زیادی به دست آوردند. هر دوی آن‌ها ردپایی از خود بر جای گذاشتند که امروز یک ستاره بزرگ در لیگ برتر انگلیس نامشان را فراموش نمی‎‌کند.

ارلینگ هالند که در سال 2000 به دنیا آمد، یک سال از آن دو کوچکتر بود. او در هفت سالگی برای گروه سنی خودش خیلی خوب بود و یک رده سنی بالاتر رفت. هالند تا 15 سالگی مجبور بود با سالته و اویلند بازی کند.

آلف اینگو برنستن، مربی جوانان براین، به میل اسپورت گفت: "او واقعاً در جلسات تمرینی با مشکل مواجه شد. ما اصلا او را کوچ نکردیم، فقط اجازه دادیم بازی کند. هالند نمی‌توانست بر هیچ یک از هافبک‌های میانی جوان در براین غلبه کند، همانطور که الان هیچ مدافعی جلودار او نیست، بنابراین باید مبتکر می‌شد."

1853329

برنستن افزود: "در مقابل این مدافعان، او باید باهوش می‌بود. حریفان او بسیار خوب بودند. ما نمی‌توانستیم پیشرفتی برای ارلینگ داشته باشیم، او باید خودش این کار را می‌کرد. بهتر بود ارلینگ خودش یاد بگیرد تا اینکه پیرمردی مثل من به او بگوید کجا فرار کند. او می‌توانست با سرعت خودش پیشرفت کند."

برنستن گفت:  "او همیشه بر اساس غریزه بازی می‌کند و این بر اساس تجربه است. همه چیز به خاطر قدرت و تجربه او نیست، توانایی فنی و هوشمندی اوست که مدافعان را فریب می‌دهد. او موقعیت‌ها را تشخیص می‌دهد. ما یک گروه متشکل از 40 بازیکن در براین داشتیم. گاهی اوقات ما آن‌ها را تقسیم می‌کردیم و با تیم‌های مساوی بازی می‌کردیم. شاید این از نظر روحی خوب بود زیرا او باید خود را با شرایط جدید وفق می‌داد. وقتی من ویدیوهای قدیمی او را در 13 سالگی می‌بینم، حرکت او کاملاً شبیه اکنون است. برخی از گل‌هایی که او به ثمر می‌رساند را با جلسات داخل سالن در 13 سالگی مقایسه کنید: خنده دار است اما یکسان است. سبک او سال‌هاست که همین حرکات است. معمولاً وقتی با حریفان بهتری روبرو می‌شوید، دیگر پیشرفت نمی‌کنید، اما ارلینگ همیشه خود را با سطح بالاتر وفق داده و این طبیعی نیست."