به گزارش "ورزش سه"، نایب رئیس فدراسیون فوتبال در لا به لای حرف‌های خود پیرامون لایسنس حرفه‌ای، از اتفاقی مهم پرده برداشت و اعلام کرد که ای اف سی اخیرا به کمیته مجوز حرفه‌ای ایران اخطار داده است.

او صحبت‌های خود در این خصوص را این‌طور آغاز کرد: مرجع صدور مجوز حرفه‌ای دکتر زارعی است که در این خصوص هیچ نظری هم نداده است. اظهارنظر یک مقام مسئول بعدا می‌تواند باعث یک مشکل برای باشگاهی شود که می‌خواهد مجوز حرفه‌ای بگیرد. فعلا فرصت هست و ما نمی‌خواهیم یک اطمینان بدهیم که می‌شود یا نمی‌شود اما کمیته مجوز حرفه‌ای کارش را انجام می‌دهد.

وی افزود: فدراسیون فوتبال ایران به عنوان ساختاری که موظف است از فوتبال محافظت کند، در حال انجام وظیفه است. ما در دوره‌های قبلی هم جریمه شدیم و هم به بی‌نظمی و سایر موارد متهم شدیم و این برای اعتبار فوتبالی که رنکینگ اول و دوم آسیاست، خوب نیست. کمیته صدور مجوز حرفه‌ای کاملا مستقل است و تحت نفوذ رئیس یا هیئت رئیسه نیست. دکتر زارعی هم مطمئن باشید هیچ‌گونه اغماضی نمی‌تواند بکند و اگر بعدا اغماض او ثابت شود، ممکن است فوتبال آسیا، ایران را به تعلیق و خسارت به کل فوتبال ایران ببرد.

ویدئو: 298132

قنبرزاده در مورد این اخطار توضیح داد: ما قبلا یک جریمه شدیم و یک اخطار هم اخیرا دادند که دکتر زارعی توضیحات دادند و حالا اگر بار سوم هم باشد، جریمه سنگین‌تر خواهد بود. اسناد ما بسیار ویژه رصد می‌شود و جای هیچ‌گونه اغماضی وجود ندارد. ما باید واقعیت را بگوییم و این واقعیت‌ها کمک می‌کند.

البته مشخص نیست که اخطار مذکور چه زمانی و به چه دلیلی به کمیته حرفه‌ای‌سازی اعلام شده و احتمالا باید بعد از پایان مهلت قانونی، منتظر صحبت در این خصوص ماند.