به گزارش ورزش سه، در گروه A مرحله مقدماتی جام جهانی آسیا، تیم ملی امارات روز پنجشنبه در ورزشگاه بین المللی ملک فهد ریاض به مصاف عراق رفت و با دریافت یک گل نتیجه بازی را واگذار کرد که این نتیجه منجر به ورود آنها به محاسبات پیچیده ای برای به دست آوردن رتبه سوم و حضور در پلی آف شد.

باخت تیم ملی امارات مقابل عراق باعث شد تا این تیم ۹ امتیازی باقی بماند اما در مقابل عراق با ۳ امتیاز این بازی، ۸ امتیازی شد تا امید های این کشور برای صعود به پلی آف زنده شود.

در گروه A این رقابت ها، تاکنون کره جنوبی و ایران با کسب رتبه های اول و دوم به جام جهانی صعود کرده‌اند اما رقابت ها برای کسب رده سوم ادامه دارد؛ تیمی که موفق به حضور در رتبه سوم جدول شود در پلی آف آسیا به مصاف استرالیا خواهد رفت.

 

 

امارات سه شانس برای صعود به پلی آف دارد:
۱. شکست دادن کره جنوبی با هر نتیجه ای
۲. تساوی  مقابل کره جنوبی و شکست یا تساوی عراق با سوریه (بدون توجه به نتیجه بازی لبنان و ایران)
۳. اگر امارات به کره ببازد نیاز به شکست یا تساوی عراق برابر سوریه دارد  که در این صورت امارات با توجه به تفاضل گل بهتر در رتبه سوم قرار خواهد گرفت (لبنان برای به دست آوردن مقام سوم نیاز به برد پر گل مقابل ایران دارد)

بر اساس سیستم انتخاب شده، اگر دو یا چند تیم از نظر تعداد امتیاز برابر باشند، برای تعیین رتبه ها، تفاضل گل ملاک خواهد بود. در حال حاضر امارات تفاضل گل ۱- و عراق و لبنان هر کدام تفاضل گل ۶- دارند.

عراق در صورت تساوی مقابل سوریه در صورتی به پلی آف راه پیدا می‌کند که امارات با حداقل پنج گل شکست بخورد و لبنان هم در دیدار با ایران مساوی کند یا شکست بخورد.

تیم ملی لبنان روی کاغذ برای صعود شانس خواهد داشت؛ این تیم در صورتی می‌تواند به پلی آف راه پیدا کند که با اختلاف گل زیاد مقابل ایران پیروز شود و در عین حال دیدار عراق و سوریه با نتیجه تساوی یا شکست عراق به پایان برسد و امارات هم با اختلاف گل زیاد شکست بخورد.

تیم ملی امارات از قبول تمام هدایایی که قبل و در حین این بازی دریافت کرده بود خودداری کرد؛ از هدیه انتقال بازی از عراق به ریاض گرفته تا پیروزی سه گله تیم سوریه مقابل لبنان که باعث شد شانس لبنان برای کسب مقام سوم کم شود و همچنین اینکه داور در جریان بازی دو تیم امارات و عراق، یک ضربه پنالتی به سود تیم عراق اعلام نکرد.

امارات که این فرصت را داشت تا با تساوی برابر عراق، بدون توجه به نتایج هفته آخر به پلی آف صعود کند، به دلیل عملکرد ضعیف مقابل عراق، برنامه نامناسب برای بازی، ترکیب ناهماهنگ با اهمیت مسابقه و همچنین رسیدگی اشتباه به پرونده شاهین عبدالرحمن که در این بازی غایب بود، فرصت طلایی برای صعود را از دست داد.