به گزارش "ورزش سه"، انتشار ویدئویی از برخورد سهیل مهدی با یکی از توپ‌جمع‌کن‌های مسابقه استقلال و پرسپولیس و اخراج او از زمین بازی، بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشته است.

او که طرفدار استقلال بوده،‌ در دقایق پایانی دربی وقتی تیمش عقب بود و می‌خواست سریعا کرنر زده شود و بازی شروع شود، توپ را به بازیکن استقلال نمی‌دهد و خودش سریعا توپ را روی نقطه کرنر می‌کارد تا ضربه سریع‌تر زده شود. همین موضوع سبب شده تا سهیل مهدی، رییس کمیته مسابقات، به سمت او برود و رای به اخراج این فرد از کنار زمین بدهد.

1868115
در ویدئویی که از این موضوع منتشر شده سهیل مهدی، مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر، در زاویه دوربین قرار دارد که توپ‌جمع‌کن (بال‌بوی) را به سوی خود فرا می‌خواد و به او دستور ترک منطقه ماموریتش را می‌دهد.

پس از آن این توپ‌جمع‌کن در مصاحبه‌ای ادعا می‌کند که افشین پیروانی از او خواسته توپ‌ها را دیرتر به استقلالی‌ها بدهد و همچنین بعد از اینکه او از انجام این کار امتناع کرده مهدی دستور به اخراج وی داده است. ادعایی که با چرخیدنش در صفحات هواداری سهیل مهدی را بدل به هدف حمله برخی از هواداران استقلال کرده است. این در حالی است که خود مهدی که علاقه‌ای به صحبت در این باره ندارد، تاکید می‌کند فقط قانون را رعایت کرده است. 

1868116
اما اصل داستان: سهیل مهدی در کنار زمین متوجه توپ‌جمع‌کنی می‌شود که با نیمکت پرسپولیس مشغول صحبت است. توپ‌جمع‌کن نوجوانی که همین صحبت کردنش با نیمکت پرسپولیس باعث می‌شود مهدی او را از زمین اخراج کند و فرد دیگری را جایگزینش کند. همان فردی که چند دقیقه بعد او نیز از کنار زمین اخراج شده است!

این توپ‌جمع‌کن در لحظه ضربه کاشته که شوت مهدی قایدی با دخالت مرتضی پورعلی‌گنجی به بیرون رفت، با سرعت توپ را روی نقطه کرنر می‌کارد تا استقلالی‌ها بازی را سریع‌تر شروع کنند. اما این موضوع از چشم سهیل مهدی دور نمی‌ماند و با فراخواندن این توپ‌جمع‌کن به او می‌گوید:‌ «برو بالا». اتفاقی که به نظر خود مهدی اجرای موبه‌موی قوانین بوده است.

1868114
اما قوانین در این مورد چه می‌گویند؟
در قانون مربوط به توپ‌جمع‌کن‌ها صراحتا آمده که این افراد اجازه صحبت با اعضای دو تیم شامل بازیکنان داخل زمین و نیمکت‌نشینان را ندارند و در هیچ شرایطی حق ندارند وارد زمین چمن مسابقه شوند. همچنین صراحتا مشخص شده که توپ‌جمع‌کن اجازه کاشتن توپ در هنگام ضربه کرنر یا ضربه دروازه برای بازیکنان را ندارد. زیرا این رفتار دخالت در جریان بازی محسوب می‌شود. در متن قانون آمده است: «آنها فقط باید توپ را برای بازیکنان روی زمین قل دهند و یا توپ را محترمانه به سمت بازیکنان پرتاب نمایند.»

در قوانین مشخصا اشاره شده که اگر توپ‌جمع‌کن از هر کدام از موارد ذکر شده تخطی کند، وظیفه نماینده سازمان لیگ یا مسئول برگزاری است که بنا بر شدت یا تکرار تخلف به فرد خاطی تذکر بدهد یا حتی او را از انجام فعالیت منع کند. به همین خاطر هم رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ وارد ماجرا شده و حکم به اخراج توپ‌جمع‌کن خاطی داده است.

درباره سن و سال توپ‌جمع کن هم در قوانین به صراحت ذکر شده که این افراد باید از بین خردسالان زیر 15 سال انتخاب شوند. اولین توپ‌جمع کن این مسابقه (پرسپولیسی) زیر 15 سال است اما نفر دوم (استقلالی) سن و سالی بالاتر از 15 دارد که این موضوع در گفت‌وگوی وی در این ویدئوی وایرال شده به چشم می‌آید. البته شاید این مسئله به اندازه موضوع درخواست نیمکت پرسپولیس برای تاخیر در شروع مجدد مسابقه و همچنین دخالت آن توپ‌جمع‌کن برای به جریان انداختن سریع بازی اهمیت نداشته باشد.