به گزارش "ورزش سه"، ژول کُنده در تابستان گذشته به این شرط پیشنهاد بارسا را پذیرفت که در دفاع میانی بازی کند. در واقع او پیشنهاد چلسی را به همین دلیل رد کرده بود. توماس توخل، مربی وقت چلسی، کُنده را برای دفاع راست می خواست ولی او ترجیح می‌داد مدافع وسط باشد. عجیب اینکه سرنوشت کُنده در بارسا به گونه‌ای رقم خورده که او اکنون دفاع راست ثابت بارسلونا شده است.

1805285

 در فصلی که هکتور بیرین دور از انتظار کار کرد و در زمستان جدا شد و سرجی روبرتو نیز نتوانست پاسخ توقعات را بدهد، ژاوی تصمیم به استفاده از کُنده در دفاع راست گرفت. کُنده تا به اینجای فصل درخشان نبوده ولی بهتر از دیگر مدافعان بارسا در سمت راست کار کرده است. ژاوی البته در ال‌کلاسیکوها رونالد آرائوخو را برای مهار وینیسیوس به سمت راست برده و کُنده در دفاع میانی به میدان رفته است.

1855197

طبق ادعای آاس، کُنده دیگر نمی‌خواهد در دفاع راست بازی کند و به ژاوی گفته است که فصل آینده فقط در دفاع وسط به میدان خواهد رفت. این در حالی است که احتمال جذب یک مدافع راست تخصصی برای فصل بعد زیاد نیست و به خاطر مشکلات فرپلی مالی، بارسا احتمالا قید جذب دفاع راست جدید را خواهد زد. باید دید ژاوی با توجه به درخواست کُنده، فصل بعد برای این پست چه راهکاری پیدا خواهد کرد.