به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته بود که دیاریو اسپورت، نشریه نزدیک به بارسا خبر از توافق این باشگاه با رافینیا بال برزیلی لیدزیونایتد داد. امروز تیتر یک این نشریه و نیز موندودپورتیوو به همین قضیه اختصاص داشت. طبق این گزارش، بارسا بر سر قراردادی 5 ساله و دستمزدی معقول با این بازیکن 25 ساله به توافق رسیده ولی هنوز مذاکرات با لیدز باقی مانده و در واقع قسمت دشوار ماجرا جلب رضایت باشگاه انگلیسی است. رافینیا که از 2020 برای لیدز بازی می کند، هنوز دو سال و نیم دیگر از قراردادش باقیمانده و بارسا باید رضایت این باشگاه را برای جدایی بازیکن بگیرد.


بارسا اما فعلا عجله ای برای مذاکره با لیدز ندارد و دلیل این اتفاق وجود بندی در قرارداد رافینیاست. در فوتبال انگلیس معمولا گنجاندن بند فسخ قرارداد در قرارداد بازیکنان رسم نیست ولی دکو، مدیر برنامه های رافینیا در قرارداد او بند فسخ 75 میلیون یورویی قرار داده است. این بند اما به یک شرط 50 میلیون یورو خواهد شد، یعنی در صورتی که لیدز از لیگ برتر سقوط کند. دکو که سال ها برای تیم ملی پرتغال و باشگاه های پورتو، بارسا و چلسی خوش درخشید و رابطه صمیمانه ای هم با خوان لاپورتا رئیس بارسا دارد، باشگاه کاتالان را از وجود این بند مطلع کرده است و به همین خاطر بارسا قصد دارد تا پایان فصل صبر کند. 

 

لیدز با جسی مارش، مربی جدید خود توانسته روند رو به رشدی پیدا کند اما هنوز خطر سقوط را حس می کند. لیدز اگر در نهایت راهی دسته پایین تر شود، بارسا می تواند بدون مذاکره با این باشگاه و با پرداخت 50 میلیون یورو، رافینیا را جذب کند. او از پی اس جی و بایرن هم پیشنهاد دارد ولی پس از صحبت با ژاوی در نهایت با بارسا به توافق رسید اما باشگاه کاتالان مذاکرات نهایی با لیدز را به تابستان موکول کرده و در واقع رافینیا همچنان باید منتظر بماند.