به گزارش "ورزش سه"، مقدونیه شمالی هفته گذشته در اولین دیدار از مسابقات پلی‌آف جام جهانی 2022 قطر در قاره اروپا برابر ایتالیا به پیروزی رسید. 
این تیم در حالی به مصاف شاگردان روبرتو مانچینی رفت که بسیاری انتظار تقابل ایتالیا و پرتغال در دیدار نهایی را داشتند و تصور می‌کردند که آتزوری کار آسانی برابر این تیم در پیش دارد.
با این حال شرایط کاملا برعکس پیش رفت و ایتالیا نتوانست از فرصت‌هایی که در بازی برابر مقدونیه به دست آورد استفاده کند تا در لحظاتی که فاصله چندانی با سوت داور به نشانه پایان وقت قانونی بازی نداشت، الکساندر تراکوفسکی در نقش قهرمان کشورش ظاهر شده و دروازه ایتالیا را باز کند. 

 


مقدونیه با همین یک گل موفق شد راهی دیدار نهایی شود و حالا باید به مصاف تیم ملی پرتغال برود که در اولین بازی‌اش موفق شد با نتیجه 1-3 از سد ترکیه عبور کند.
کریستیانو رونالدو و یارانش حالا با نهایت توان قدم به این بازی خواهند گذاشت تا بتوانند مجوز حضور در جام جهانی 2022 قطر را که پاییز امسال برگزار خواهد شد به دست آورند اما بسیاری به آنها هشدار داده‌اند که کار دشواری در پیش دارند و نباید تیم حریف را دستکم بگیرند. 
دیمیتار کواچفسکی، نخست وزیر مقدونیه، هم در تلاش است تا روحیه بازیکنان تیم ملی کشورش را برای رویارویی با پرتغال بالا ببرد و به آنها اعلام کرده که در صورت پیروزی برابر این تیم پاداش 500 هزار دلاری در انتظار آنها خواهد بود. 
مقدونیه شمالی در تلاش است تا با کسب سهمیه حضور در جام جهانی 2022 برای اولین بار حضور در این رقابت‌ها را در تاریخ فوتبالش تجربه کند.