به گزارش "ورزش سه"، وقتی ژانویه 1998 آدریان ایلی رومانیایی جذب والنسیا شد، کمتر کسی تصور می کرد او تاثیری سریع و مثبت در این تیم بگذارد. ایلی اما در نیم فصل و پس از 17 بازی تحت هدایت کلودیو رانیری، مربی وقت والنسیا موفق به زدن 12 گل در لالیگا شد. ثبت 12 گل در نیم فصل هنوز یک رکورد دست نخورده در فوتبال اسپانیا محسوب می شود و در تمام سال های اخیر مهاجمان زیادی به این رکورد حمله کرده اند ولی ایلی با 12 گل در یک نیم فصل لالیگا، رکورد بیشترین گل زده را در اختیار دارد. این رکورد اما شاید امسال شکسته شود.

 

امریک اوبامیانگ گابنی در انتقالات زمستانی پس از فسخ با آرسنال به بارسا پیوست. او تاکنون 11 بازی در لالیگا و لیگ اروپا انجام داده و توانسته هشت گل نیز به ثمر برساند. شش گل او در لالیگا بوده در حالی که بارسا هنوز می تواند هشت بازی دیگر در این رقابت ها انجام دهد.

اوبامیانگ اگر بتواند در بازی های باقیمانده هفت گل دیگر به ثمر برساند، رکورددار گلزنی در نیم فصل لالیگا بین بازیکنانی خواهد شد که در انتقالات ژانویه به تیمی جدید در اسپانیا پیوسته اند.

 

پس از ایلی به بازیکنی چون دیه‌گو کاستا می رسیم که فصل 12-2011 توانست برای رایووایکانو 10 گل در 16 بازی به ثمر برساند. جولیو باپتیستا که در فصل 11-2010 برای مالاگا در 11 بازی 9گل به ثمر رساند، در رده سوم قرار دارد.