به گزارش "ورزش سه"، درخشش هالند در زمین فوتبال باعث شده که این بازیکن خیلی زود در کانون توجه قرار گرفته و بسیاری از کارشناسان و فوتبال‌دوستان حرکات او را زیر نظر داشته باشند. 
در روزهای اخیر انتقادات بسیاری از این بازیکن در رسانه‌های نروژی مطرح شده است. بعضی از کارشناسان باور دارند که او ترجیح می‌دهد از گفتگوهای رسانه‌ای و حضور در کنفرانس‌های خبری دوری کند. 
از سوی دیگر، بعضی از افراد نیز تصمیم او برای سفر به نروژ با هواپیمای شخصی را زیر سوال برده بودند و حتی به دستمزد دریافتی این بازیکن در صورت جدایی از بروسیا دورتموند  در پنجره نقل و انتقالاتی پیش‌رو اشاره کرده بودند. 
هالند نیز با انتشار پیامی در صفحه توییترش نسبت به این اعتراض‌ها واکنش نشان داد. او در متنی به زبان نروژی نوشت:« چند سال قبل کشاورزی توصیه خوبی به من داشت: با عملت حرف بزن و همه چیز درست پیش خواهد رفت. من همین کار را می‌کنم.»
برداشت رسانه‌های نروژی از توییت منتشر شده توسط هالند این ست که او قصد دارد در زمین حرفش ر بزند و امیدوار است که به این شکل همه چیز به خوبی برای او پیش برود. این کاری است که او پیش از آن با گل‌هایی که برای تیم ملی کشورش زده انجام داده است. 
این ستاره دورتموند شب گذشته بار دیگر توانایی‌هایش را در زمین بازی ثابت کرد و موفق شد دو گل از 9 گل تیمش در دیدار دوستانه برابر ارمنستان را به ثمر برساند. سرمربی نروژ پس از پایان بازی با تنجید از عملکرد این بازیکن گفت:« او سلاحی است که هر حریفی از آن می‌ترسد. من فکر می‌کنم بازیکنان امروز موقعیت خوبی برای او خلق کردند. او در رساندن توپ به جایی که باید ماهر است.»
جاشوا کینگ نیز پس از بازی به حمایت از هم تیمی‌اش پرداخته و گفت:« من نمی‌فهمم مشکل هواپیمای شخصی با توجه به جایگاه این بازیکن چیست. هرکس او را در فرودگاه ببینید می‌خواهد متوقفش کند و این که 50 بار در ورزشگاه متوقف شوی تا عکس بگیری آزاردهنده است. من کاملا شرایط او را درک می‌کنم. همه باید درک کنند که هالند به زودی باید تصمیم بزرگی بگیرد.»
منچسترسیتی، بارسلونا و رئال مادرید مشتریان جدی این بازیکن برای فصل آینده هستند و انتظار می‌رود که این ستاره جوان به زودی تصمیم نهایی و مقصد بعدی خود را مشخص کند.