درک کویت اعتقاد دارد که اریک تن هاخ یک مربی فوق‌العاده است و مشکلی برای هدایت تیم‌های بزرگ نخواهد داشت

کویت از بازگشت ویرجیل فن دایک به سطح پیش از مصدومیتش خوشحال است.

طرفداری | درک کویت در مصاحبه‌ای مفصل با گل، در خصوص اریک تن هاخ، رایان خرافنبرخ، تیم ملی هلند و ویرجیل فن دایک صحبت کرد. اریک تن هاخ در هفته‌های اخیر به نیمکت منچستر یونایتد نزدیک شده و کویت فکر می‌کند سرمربی فعلی آژاکس برای هدایت تیمی مثل منچستر یونایتد به اندازه کافی باتجربه و توانمند است:

تن هاخ یک مربی فوق‌العاده و باتجربه است. او درسش را پس داده و در تیم دوم بایرن مونیخ، اوترخت و آژاکس کار کرده است. تن هاخ در مسائل داخل و خارج از زمین پیشرفت زیادی داشته است. شاید برخی مردم راجع به آشنایی او با زبان انگلیسی و رفتارش در مقابل دوربین شک داشته باشند اما پیشرفت او در هر هفته و هر بازی کاملا به چشم می‌آید. فکر می‌کنم او در هر تیم بزرگ اروپایی موفق خواهد بود. 

تاکتیک‌های تن هاخ و نوع نگاهش به فوتبال بسیار جالب است. داشتن فرصت حضور در یک باشگاه سطح بالا اتفاق خوبی برای او خواهد بود. 

رایان خرافنبرخ یکی از ستاره‌های تیم تن هاخ در آژاکس به حساب می‌آید و اخیرا مورد توجه جدی بایرن مونیخ قرار گرفته است. کویت نکات مهمی را به او گوشزد کرد:

بازیکن‌های با استعداد زیادی در فوتبال هلند حضور دارند و قطعا خرافنبرخ یکی از آن‌ها است. عملکرد خیلی خوبی در آژاکس دارد. برای چند مسابقه تن هاخ از هافبک‌های دیگر استفاده کرد و به خرافنبراخ بازی نداد اما او دوباره به ترکیب برگشت و حالا یکی از ستاره‌های آینده فوتبال هلند محسوب می‌شود. او تمام توانایی‌های لازم برای تبدیل شدن به یک ستاره را دارد.

صحبت‌های زیادی در خصوص پیوستن او به بایرن مونیخ مطرح می‌شود، این قدم بزرگی برایش خواهد بود اما گاهی اوقات شاید بهتر باشد که کمی بیشتر اینجا بمانید و بازی‌های بیشتری انجام بدهید. بعضی بازیکن‌ها خیلی زود هلند را ترک می‌کنند در حالی که انتقال از اردیویژه به بوندسلیگا، لیگ برتر یا هر باشگاه بزرگ اروپایی دیگر در این روزهای آسان نیست. 

اسطوره فوتبال هلند نگاه مثبتی به وضعیت فعلی لاله‌های نارنجی و ویرجیل فن دایک دارد:

دیدن عملکرد تیم ملی در سال‌های اخیر حس خوبی دارد. پس از جام جهانی ۲۰۱۴ و تا قبل از یوروی سال قبل، ما در هیچ تورنمنت بزرگی حضور نداشتیم و این خیلی سخت بود. حالا با حضور لوئیس فن خال و یک تیم عالی به جام جهانی قطر می‌رویم. البته که کاپیتانی مثل ویرجیل فن دایک خواهیم داشت، یک مرد لیورپولی، این فوق‌العاده است. امیدوارم که او سالم باقی بماند زیرا حضورش در تیم بسیار ارزشمند خواهد بود.

او عملکرد خیلی خوبی دارد. تمام بازی‌های لیورپول را دنبال می‌کنم و دیدن بازگشت او به سطحی که قبلا داشت خوشحال‌کننده است. بازگشت از چنین مصدومیتی کار سختی بود و فکر می‌کنم تصمیم یورگن کلوپ برای مدیریت دقایق بازی او در ابتدای فصل خیلی خوب بود. از زمانی که کلوپ اجازه بازی در دو بازی هفته را به او داد، بهتر و بهتر شد و حالا در بالاترین سطح خود قرار دارد.