به گزارش "ورزش سه"، بهترین بازیکنان کره زمین زمستان امسال در قطر حضور خواهند یافت. اما در این میان بعضی از ستاره ها به دلیل حذف تیم های کشورشان، شانس حضور در جام جهانی را از دست خواهند داد. نشریه فیگارو بعد از بازی های پر هیجان شب گذشته، یازده غایب بزرگترین رویداد فوتبالی جهان در قطر را لیست کرده است:

دروازه بان: جانلوئیجی دوناروما (ایتالیا)
از فتح یورو تا ناکامی در رسیدن به جام جهانی یک قدم بیشتر نیست؛ قدمی که توسط ایتالیا و دوناروما (بهترین دروازه بان یورو 2021) و برنده جایزه یاشین پیموده نشد. دوناروما که همراه با تیم باشگاهی اش PSG به موفقیتی در لیگ قهرمانان دست نیافته بود پس از ناکامی ایتالیا مقابل مقدونیه و عدم راهیابی به جام جهانی نیز آماج حملات قرار گرفت. دوناروما یک گل بد در دقایق واپسین این دیدار دریافت کرد و همین برای اینکه در قطر جایی برای او و هم تیمی هایش نباشد کافی بود. با توجه به عمکلرد این دروازه بان در بازی دوستانه مقابل ترکیه (3-2) به نظر می رسد که او از نظر روحی برای بازگشت به شرایط عادی به زمان نیاز خواهد داشت. اما با توجه به اینکه دوناروما فقط 23 سال دارد زمان زیادی برای بهبود عملکرد خود خواهد داشت.

دفاع راست: سرژ اوریه (ساحل عاج)
پس از سه حضور متوالی (جام های جهانی 2006،2010،2014) ساحل عاج برای دومین دوره پیاپی جایی در بین تیم های حاضر در قطر 2022 نخواهد داشت. بازیکن سابق پاری‌سن‌ژرمن هم در چنین شرایطی شانسی برای حضور در بزرگترین رویداد فوتبالی جهانی نخواهد داشت. با این حال همان طور که در بازی دوستانه مقابل فرانسه در پنج شنبه گذشته دیدیم، فیل ها پتانسیل بالایی از نظر تیمی داشتند. این یک تناقض بزرگ است چرا که اوریه و هم تیمی هایش جایی در بین 10 تیم حاضر در دور نهایی انتخابی جام جهانی در قاره افریقا نداشتند.

مدافعان مرکزی:
جورجیو کیه‌لینی (ایتالیا) و میلان اشکرینیار (اسلواکی)
دو بازیکن حاضر در این پست جزو باتجربه های تیم های ملی کشورشان به حساب می آیند که بازوبند کاپیتانی را هم به بازو می بندند و از این رو پست دفاع مرکزی دو بازیکن غایب بزرگ این لیست را در خود جای داده است. البته هموطنان کیه‌لینی یعنی بونوچی و باستونی هم پتانسیل حضور در این لیست را داشتند. کالیدو کولیبالی هم می توانست در این لیست باشد ولی با صعود شیرهای سنگالی، فرصت حضور در جام جهانی را به دست آورد تا جایی در بین غایبان بزرگ نداشته باشد. در کنار کیه‌لینی که بحثی در مورد حضورش در لیست فعلی نیست، اشکرینیار، مدافع مستحکم اینتر هم در قامت ستاره ای بود که وارد لیست غایبان بزرگ جام شود.

دفاع چپ: دیوید آلابا (اتریش)
دیوید آلابا به واسطه حضور درخشان در تیم های مطرحی چون بایرن مونیخ و رئال مادرید همواره جزو بهترین های پست خود در طول سال های اخیر بوده است. با این وجود اما او در عرصه ملی همراه با تیم ملی اتریش که کشوری متوسط در UEFA به حساب می آید، معمولا نقش بازنده ها را داشته است. او به همراه تیم ملی کشورش در پلی آف به دست ولز و بیل حذف شدند.

بازیکنان میانی: 
مارکو وراتی (ایتالیا)، آرتور ویدال (شیلی)
مارکو وراتی هم مثل هموطنش دوناروما بعد از حذف زود هنگام پاریس از لیگ قهرمانان اروپا، طعم نرسیدن به جام جهانی را هم چشید. جغد کوچک که اینک 29 دارد هنوز شانس حضور در یک جام جهانی دیگر (2026) را دارد؛ شانسی که در جام جهانی 2018 با قرار نگرفتن در بین بازیکنان دعوت شده، آن را از دست داده بود. برای همراهی هافبک پاریس در این لیست نفراتی چون فرانک کسیه (ساحل عاج)، توماس سوچک (جمهوری چک)، ایتالیایی های مثل جورجینیو، ساندرو تونالی و بارلا، نبی کیتا (گینه) و میرالم پیانیچ (بوسنی) واجد شرایط بودند، ولی آرتور ویدال 34 ساله با 132 بازی ملی و 34 گل به آنها ارجحیت دارد. شیلی به حدی دور از انتظار ظاهر شد که نه تنها سهمیه مستقیم را نگرفت بلکه رقابت با پرو سر پلی آف را هم باخت.

وینگرها: 
محمد صلاح (مصر)، ریاض محرز (الجزایر)
چند هفته بعد از پیروزی سنگال مقابل مصر در فینال جام ملت های افریقا، شیرهای ترانگا شب گذشته بار دیگر بر فراعنه غلبه کردند تا جواز حضور در جام جهانی را کسب کنند. این باعث شد تا محمد صلاح که در حال حاضر یکی از بهترین های دنیا به حساب می آید در فستیوال فوتبالی قطر حضور نداشته باشد. او در بازی با سنگال یک پنالتی مهم را هم از دست داد تا شبی بسیار تلخ را پشت سر بگذارد. ریاض محرز که یکی از ستاره های فعلی باشگاه منچسترسیتی به شمار می رود نیز افریقایی بزرگ دیگری است که مثل صلاح جایی در جام جهانی 2022 نخواهد داشت. ستاره سیتی امید زیادی به حضور در جام جهانی داشت و تیم ملی کشورش با گل دقیقه 118 توبا در یکقدمی رسیدن به این مهم قرار داشت ولی گل دقیقه 4+120 توکو همه چیز را خراب کرد.

مهاجمان:
زلاتان ابراهیموویچ (سوئد)، ارلینگ هالند (نروژ)
نروژ در مقطعی به دلایل ایدئولوژیک و سیاسی به فکر تحریم جام جهانی قطر بود. با وجود اینکه فدراسیون فوتبال این کشور در نهایت این تصمیم را نقض کرد ولی هالند و هم تیمی هایش در داخل زمین موفق به کسب سهمیه نشدند تا به این ترتیب قطر جایی برای اعجوبه دورتموند نداشته باشد. چهره هایی چون کیه‌زا (ایتالیا)، سباستین هالر (ساحل عاج) و پیر امریک اوبامیانگ (گابن) هم توانستند در این لیست به عنوان مهاجم حضور داشته باشند ولی در نهایت زلاتان ابراهیموویچ به عنوان زوج هالند در تیم منتخب غایبین بزرگ انتخاب شد؛ چهره ای که در دقایق پایانی بازی با لهستان وارد زمین شد ولی نتوانست مانع از شکست تیمش در فینال پات دوم پلی آف شود. این گونه بود که ستاره سوئدی ها در 40 سالگی شانس حضور در آخرین جام جهانی دوران فوتبالی اش را از دست داد.