به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی کنگو در مرحله انتخابی جام جهانی 2022 قطر در قاره آفریقا به مصاف مراکش رفت و با نتیجه 1-4 برابر این تیم شکست خورد. 
این باخت و عدم صعود به رقابت‌های جام جهانی خشم مردم این کشور را برانگیخت و به نظر می‌رسد که آنها به دنبال یافتن مقصری بودند تا بتوانند خشم و ناراحتی خود را ابراز کنند. 
کریستین لویینداما که در نیمه اول این بازی روی دو اشتباه باعث به ثمر رسیدن دو گل توسط تیم حریف شده بود به عنوان مقصر اصلی این شکست انتخاب شد و هزینه اشتباهاتی که کرده بود را نیز پرداخت کرد. 
این دو اشتباه نابخشودنی از سوی این مدافع کنگویی برای مردم این کشور سنگین تمام شد. بعضی از آنها نسبت به حضور او در این تیم اعتراض کرده و مدعی شدند که این بازیکن باید از تیم ملی کار گذاشته شود. 
اما بعضی دیگر پا را فراتر نهاده و با پیدا کردن آدرس محل زندگی او در کینشاسا به سراغ خانه او رفتند تا تسویه حساب شخصی با این بازیکن داشته باشند. 
یکی از شاهدان در این باره گفت:« آ«ها با سنگ‌هایی بزرگ آمدند، وارد محوطه خانه شدند و پنجره‌ها و هر چیز دیگری را شکستند. آنها واقعا می‌خواستند کل خانه را تخریب کنند. همسر او در خانه بود و تنها هم بود. خوشبختانه پلیس دخالت کرده و آنها را از آنجا دور کرد.»
مراکش با این پیروزی برابر تیم ملی کنگو موفق شد به عنوان یکی از تیم‌های آفریقایی سهمیه حضوردر جام جهانی 2022 قطر را به دست آورد.