به گزارش "ورزش سه"، ساکت الهامی قبل از دیدار با فولاد خوزستان در نشست خبری حضور یافت و صحبت هایی را انجام داد.
الهامی در ابتدا گفت: سال نو و روز جمهوری اسلامی و روز طبیعت را خدمت همه عزیزان تبریک می گویم. متاسفانه تسلیت باید بگویم بابت داور بااخلاق و باادب فوتبال به جامعه فوتبال و داوری و خانواده آقای خوشخوان عزیز. روحشان شاد باشد.
او با اشاره به شرایط تیم فولاد عنوان کرد: واقعا خوشحالم که اول سال با تیمی باشخصیت و باانضباط و با ساختار تیمی بازی می کنیم. فولاد تیم خوب فوتبال ما است. برای این تیم و آقاجواد نکونام در لیگ قهرمانان آسیا هم آرزوی موفقیت می کنم. فصل گذشته در آسیا به حقشان نرسیدند و قطعا امسال با تجربه بیشتری که آقاجواد به دست آورده موفق تر خواهند بود. فولاد فوتبالی را بازی می کند که سرمربی اش می خواهد و این یک حسن بزرگ برای این تیم است.
سرمربی نساجی ادامه داد: ما تیم خوبی هستیم. به شخصیت لازم رسیدیم. با توجه به اینکه سهمیه آسیایی برای فصل بعد نداریم، باید فوتبالی بازی کنیم که لایق مردم مازندران و شمال کشور و همینطور تمام طرفداران مان در این کره خاکی باشد.
الهامی با اشاره به غیبت تماشاگران در بازی فردای تیمش گفت: خیلی خوب بود اگر بازی اول سال با حضور هواداران بود. این هم از اتفاقات نادر است که در فوتبالمان می افتد. زمین نداشتیم و به لطف امام رضا(ع) و مسئولان مشهدی صاحب زمین شدیم اما هواداران که اسلحه اصلی ما هستند را نداریم. با این حال بچه هایی داریم که می توانند بازی خوبی را ارائه بدهند. 
او اضافه کرد: هر تیمی فردا کمتر اشتباه کند و تمرکز لازم داشته باشد برنده است. شناخت خوبی از آقا جواد دارم و نوع فوتبالش را می شناسم. حق اشتباه نداریم، چون فولاد از اشتباهات حریف به خوبی استفاده می کند. فولاد تیم باکیفیتی است. آنها از کمترین فرصت بیشترین استفاده را می برد. اینکه بازی خوب و تاکتیکی باشد برای هردو تیم مثمرثمر است. از صمیم قلب برای فولاد در آسیا آرزوی موفقیت می کنم. ما هم باانگیزه ظاهر می شویم چون می خواهیم سال جدید را خوب شروع کنیم. انشالله به چیزی که می خواهیم برسیم.
سرمربی نساجی درباره غایبان تیمش تاکید کرد: مصدوم و محروم داریم؛ زیاد هم هستند. ولی همیشه گفته ام نساجی اگر 11 بازیکن هم باشد باید برای بردن بازی کند. مقابل استقلال و پرسپولیس و سپاهان ما را دیدید. قطعا برای برد بازی می کنیم. می دانیم کار سختی است. بردن فولاد به مراتب سخت تر از 3 تیم دیگر است چون مربی باهوشی دارد. یکی از تیم هایی که خودم طرفدار فوتبالش هستم تیم های آقای جواد نکونام است. با این حال با تمام احترام بازی سخت و پرفشاری برای هردو تیم است.
الهامی درباره قرعه کشی جام جهانی که فردا برگزار می شود، گفت: من فکر می کنم اگر دنبال این باشیم که بخت و اقبال و قرعه کشی به سودمان باشد، خوب نیست. ما باید از فردای قرعه کشی استراتژی مان را برای جام جهانی مشخص کنیم. به نظر من برای تیم ملی بعد از بازی با کره شرایط خوبی ایجاد نشد. تیم ملی باید بهتر بازی می کرد، اما می توانیم اینطور برداشت کنیم که ایران در جام جهانی طوری بازی می کند که مقابل کره جنوبی بود. این نشان می دهد که باید خیلی روی تیم ملی کار کنیم. باید بازی با هنگ کنگ و کامبوج و عراق و لبنان و ... را فراموش کنیم. دیگر در جام جهانی نمی توانیم آنگونه بازی کنیم. بازی با کره برای ما بسیار مفید بود. اگر کره را می بردیم به خواب خرگوشی می رفتیم. این بازی نشان داد تیم ما مشکلاتی داریم. باید کسانی را بسازیم که به تاکتیک مان بخورند. کی روش هم 8 سال این کار را کرد.
سرمربی نساجی درباره شائبه برکناری اسکوچیچ افزود: من در جایگاهی نیستم که بگویم چه کسی مربی تیم ملی باشد. فدراسیون قطعا برنامه هایی دارد و بهترین تصمیم را می گیرد تا تیم ملی بتواند آبروداری کند. هرکسی سرمربی تیم ملی باشد، باید حمایت کنیم و انشاالله مردم را خوشحال ببینیم. جامعه ما نشاط اجتماعی اش فوتبال و کشتی است. بازی های تیم ملی و لیگ اینطور است. باید در نفرات تجدید نظر شود. این دیدگاه من است شاید مربی تیم ملی به این اعتقاد نداشته باشد. باید افرادی باشند که ریتم و تجربه بین المللی را داشته باشند تا حواشی احتمالی را جمع کنند. نمونه اش مهدی طارمی است که اگر بازیکنی مثل جواد نکونام و مسعود شجاعی در تیم ملی بود چنین اتفاقی نمی افتادند.

وی افزود: شاید بازیکن بزرگ زیاد هم بازی نکند. مثلا مسعود شجاعی در خیلی بازی ها بازی نمی کرد اما در زمان کی روش رختکن تیم دست شجاعی است. من نمی خواهم کسی را دیکته کنم، اما می توانست این اتفاق بیفتد. بچه ها به بزرگ ترهای تیم احترام می گذارند. هر تیمی در فوتبال رختکن داشته باشد، 50 درصد راه را رفته است.
الهامی در پاسخ به این پرسش که آیا به چیزهایی که می خواسته در این فصل رسیده، گفت: از آنچیزی که اول فصل می خواستیم بیشتر هم به آن رسیدیم. فوتبال قابل احترامی بازی می کنیم. 7 بازی هم مانده و مطمئنم شرایط ما روز به روز بهتر می شود. فوتبالی که بازی کردیم نسبت به امتیازی که گرفتیم، بالاتر بود. هنوز هم دیر نشده و قطعا تیم ما از این جایگاه بالاتر هم خواهد رفت.