به گزارش "ورزش سه"، اینتر امشب در جوزپه مه‌آتزا در حالی برابر میلان قرار می‌گیرد که بازی رفت را 2-0 پیروز شده و روی کاغذ شانس بیشتری برای صعود به فینال لیگ قهرمانان دارد. اما روسونری هم به دنبال کامبک و صعود به فینال استانبول است.

10 چهره سرشناس فوتبال ایتالیا از فابیو کاپلو گرفته تا جان‌لوئیجی بوفون و دیگران نظرشان را درباره این دربی و اینکه کدام نماینده ایتالیا به فینال امسال چمپیونزلیگ خواهد رسید مطرح کردند:

زوونیمیر بوبان (بازیکن سابق میلان): میلان در سال‌های اخیر نشان داده که روحیه تیمی بی‌نظیری دارد. همه چیز فقط به لیائو بستگی ندارد. همه بازیکنان میلان باید خوب بازی کنند. اگر این اتفاق بیفتد هر چیزی ممکن است. روسونری در سال‌های گذشته ثابت کرده که تا آخرین لحظه مردن را قبول نمی‌کند.

1876056

جان‌لوئیجی بوفون (دروازه‌بان فعلی پارما): از نظر تاکتیکی بازگشت لیائو به تنهایی برای میلان کافی نیست. ولی از نظر روحی-روانی می‌تواند تاثیر زیادی روی هم‌تیمی‌های او داشته باشد. وقتی می‌دانید که می‌توانید روی یک بازیکن استثنایی تکیه کنید همه با اعتماد به نفس وارد زمین می‌شوند. چون می‌دانند سلاح موثرتری برای ضربه زدن به حریف دارند.

1876057

فابیو کاپلو (سرمربی سابق میلان): انتظارم این است که میلان باخت قبلی را فراموش کند و بازی درخشانی انجام بدهد. اینتر در شرایط عالی‌ای به سر می‌برد و ما میلانی سریع و با تمرکز بالا نیاز داریم. اگر روسونری به جزئیات توجه نکند نمی‌تواند صعود کند.

1876058

والتر ساباتینی (عضو سابق کادر فنی اینتر): اینتر باید مراقب باشد، ولی پیروزی 2-0 تا حد زیادی خیال‌مان را راحت کرده است. میلان نباید به فکر برگرداندن نتیجه باشد، بلکه هدفش را باید بهتر بازی کردن بگذارد تا شانس داشته باشد. آنها اگر هر طور شده یک گل بزنند در دقایق آخر هر چیزی ممکن است. همه فینال معروف بایرن مونیخ و منچستریونایتد را یادشان می‌آید که برتری 2 گله در 2 دقیقه آخر عوض شد.

1876059

آندره‌آ بارزالی (مدافع سابق یوونتوس): درست است که لیائو می‌تواند موازنه را تغییر دهد ولی من در بازی رفت انتظار میلانی متفاوت را داشتم. ولی کار تمام نشده. اینتر خیلی خوب کار کرد، ولی دربی همچنان ادامه دارد. نراتزوری با اعتماد به نفس بازی می‌کند. ولی میلان باید بهتر از بازی اول کار کند، چون آنها در طول این فصل و فصل گذشته ثابت کرده‌اند که کیفیت زیادی دارند.

1876060

ماسیمو آمبروزینی (کاپیتان سابق میلان): روسونری باید هر چه زودتر گل بزند و از قدرت فیزیکی اینتر نترسد. اینتر اعتماد به نفسی دارد که از دربی‌های اخیر می‌آید. به نظر من هر دو تیم نه باید به صعودشان مطمئن باشند و نه باید همه چیز را تمام‌شده بدانند. میلان این را نشان داده که نباید آنها را دست‌کم گرفت. میلان ولی باید نسبت به بازی رفت عملکرد بهتری نمایش بدهد.

1876063

کریستین بروکی (هافبک سابق میلان و اینتر): انتظار یک بازی خوب را دارم و می‌دانم میلان مغرور برای فراموش شدن بازی رفت واکنش نشان می‌دهد. البته ساده نخواهد بود. بازی رفت گذشت و حالا میلان باید هر طور شده برای تغییر شرایط تلاش کند. اینتر اما باید برتری‌اش را خوب مدیریت کند و میلان را دست‌کم نگیرد.

1876064

والتر زنگا (دروازه‌بان سابق اینتر): اینتر در بازی رفت بهتر بود و بعید می‌دانم در یک هفته چیز زیادی تغییر کرده باشد. نوع نگاه دو تیم به این بازی نسبت به بازی رفت تغییر زیادی خواهد کرد. پیولی باید فکری کرده باشد تا تیمش مثل بازی‌هایی که در لیگ و جام حذفی دیدیم در مقابل اینتر دوباره به مشکل برنخورد.

1876065

فابیو کاناوارو (مدافع سابق اینتر): با توجه به بازی‌ای که در بازی قبلی از اینتر دیدیم و نتیجه‌ای که به دست آمد نراتزوری بدون شک شانس اول صعود است. میلان باید عالی بازی کند. آنها در واقع به یک بازی بی عیب و نقص نیاز دارند تا نتیجه را برگردانند. می‌دانم شاهد بازی‌ای در حد نیمه‌نهایی چمپیونزلیگ خواهیم بود و امیدوارم اینتر بعد از سال‌ها دوباره به فینال چمپیونزلیگ برسد.

1876066

روبرتو مانچینی (سرمربی تیم ملی ایتالیا): باید تا پایان بازی صبر کرد، ولی شکی نیست که اینتر شانس بیشتری دارد. دربی هم برای میلان و هم برای اینتر اهمیت خاصی دارد و واقعا حیف است که یکی از این دو تیم باید حذف شود.

1876067