مدافع باتجربه بارسلونا در خصوص بارساگیت صحبت کرده است. 

جرارد پیکه در خصوص پرونده بارساگیت نکاتی را شفاف سازی کرده است.

طرفداری - مارکا | بارسلونا در دوران بارتومئو به یک کمپانی تولید محتوا سالانه یک میلیون یورو پول داده تا وجهه مدیریت و سایر مدیران باشگاه را پاک کنند و در عوض به بازیکنان و روسای سابق باشگاه حمله کنند؛ اتفاقی که بعدها باعث رسوایی مدیریت سابق باشگاه و بازداشت شخص بارتومئو شد. 

بارتومئو در شهرک ورزشی به من و مسی دروغ گفت، او به ما گفت که هیچ چیز در مورد پرونده بارساگیت نمی داند، ما هم گفتیم حرفت را باور می کنیم اما باید راه حلی برای مشکلات باشگاه پیدا کنیم. من در کنفرانس مطبوعاتی از او دفاع کردم اما همان زمان خود او نیز می دانست که عامل اصلی بارساگیت، مردی بود که در بارسلونا نقش دست راست او را ایفا می کرد؛ همه این ها باعث شد شبیه به یک احمق جلوه کنم. بعدها که در مصاحبه ای از بارتومئو انتقاد کردم، او برایم پیامی ارسال کرد و همه چیز را تکذیب کرد. بارتومئو سرانجام آن مرد را اخراج کرد اما همچنان به او حقوق می داد چون رابطه صمیمانه ای با آن شخص داشت. کسانی به بارتومئو مشاوره می دادند که هیچ شناختی از باشگاه نداشتند؛ او می خواست همه را راضی نگه دارد و نمی توانست به کسی "نه" بگوید. 

اختلافات میان پیکه و اسپانیول

مدتی است که به اندازه باشگاه اسپانیول ثروت دارم. می دانید، در حقیقت بازی کردن مقابل آنها از داشتن رابطه جنسی هم بهتر است. بازی در زمین آنها را بیشتر از بازی کردن در سانتیاگو برنابئو دوست دارم، از این که توانستند به لالیگا برگردند هم خوشحال شدم چون دوباره فرصت بازی مقابل آنها را به دست آوردم. حتی سوت های هواداران اسپانیول نیز برایم لذتبخش است چون وقتی می خندید، عصبانیت آنها بیشتر می شود. ماجرای بین من و آنها به یک کینه چندین ساله تبدیل شده است؛ از آن دست اما مادریدی ها آدم های خیلی خوبی هستند.