زلاتان از سال 2006 در جام جهانی بازی نکرده است!

تیم ملی سوئد به جام جهانی 2022 قطر صعود نکرد تا به احتمال زیاد پرونده دوران حضور زلاتان ابراهیموویچ در تیم ملی سوئد بسته شود. ابراهیموویچ که در سال 2016 از تیم ملی خداحافظی کرده بود به امید حضور در یورو 2020 و جام جهانی 2022 به تیم ملی کشورش بازگشت اما در مقطع دوم فقط 5 بازی برای او ثبت شد. یورو 2020 را به دلیل مصدومیت از دست داد و در جام جهانی قطر نیز حاضر نخواهد بود چراکه سوئد در مرحله پلی آف مقابل لهستان حذف شد.

به نقل از فوتبال ایتالیا؛ قهرمان نشدن در چمپیونزلیگ و آمار ضعیف در جام جهانی، بدون شک دو لکه سیاه در کارنامه زلاتان ابراهیموویچ محسوب می شود. زلاتان عملکرد ناامیدکننده ای در ادوار مختلف جام جهانی داشته است. زلاتان از 6 دوره ممکن فقط در 2 دوره حاضر بوده؛ جام جهانی 2002 و جام جهانی 2006. او طی این دو دوره، 5 بازی در جام جهانی انجام داد اما هرگز طعم گلزنی در جام جهانی را نچشید. زلاتان در جام جهانی 2002 وقتی بسیار جوان بود، در گروهی که آرژانتین، انگلیس و نیجریه حضور داشتند با سوئد به عنوان صدرنشین از گروه مرگ صعود کرد اما در مرحله یک هشتم نهایی مقابل سنگال حذف شد. زلاتان در این جام جهانی، 2 بار به میدان رفت.

ابراهیموویچ در جام جهانی 2006 نیز با سوئد در گروه انگلیس، پاراگوئه و ترینیداد و توباگو حضور داشت. سوئد بعد از انگلیس به عنوان تیم دوم صعود کرد اما در مرحله یک هشتم نهایی مقابل آلمان با نتیجه 2-0 مغلوب شد. زلاتان در این جام جهانی نیز 3 بازی را تجربه کرد اما گلی نزد. سوئد در دو جام جهانی بعدی (2010 و 2014) غایب بود. در جام جهانی 2018، سوئد به جمع 8 تیم پایانی رسید اما در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 2-0 مقابل انگلیس شکست خورد. زلاتان قبل از این جام جهانی، خداحافظی خود از تیم ملی را اعلام کرده بود.