به گزاش "ورزش سه"، می‌شد حدس زد که نام پپ گواردیولا و میکل آرتتا به عنوان مربیان دو تیم حاضر در کورس قهرمانی لیگ برتر در میان نامزدهای جایزه بهترین مربی فصل دیده شود. امروز با اعلام رسمی نامزدها شش مربی از جمله پپ و آرتتا رقبای عنوان بهترین مربی فصل معرفی شدند.

یکی از نکات این فهرست که مورد توجه قرار گرفته است عدم حضور نام اریک تن‌هاخ، سرمربی هلندی منچستریونایتد، و یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول است.

1876850

بعد از گواردیولا و آرتتا مربی‌ای که بیشترین شانس را برای انتخاب شدن به عنوان بهترین مربی فصل دارد ادی هاو، سرمربی نیوکسل است. او با تیمش به جمع چهار تیم اول جدول راه یافته و امیدوار است با ادامه موفقیت در سه بازی باقی‌مانده جواز صعود به چمپیونزلیگ را به دست بیاورد.

روبرتو دی‌زربی، سرمربی ایتالیایی برایتون، هم در این فهرست شش نفره حضور دارد. با اینکه مرغ‌های دریایی در حال حاضر در رتبه ششم جدول حضور دارند و تلاش می‌کنند با عبور از تاتنهام سهمیه لیگ اروپا را به دست بیاورند اما بازی‌های درخشان برایتون با هدایت دی‌زربی او را به جمع نامزدها اضافه کرده است.

1876851

اونای امری، سرمربی اسپانیایی استون‌ویلا، هم یکی از نامزدهاست. با اینکه ویلا در رتبه هشتم قرار دارد اما او این تیم را به واقع متحول کرده است. استون‌ویلا، پیش از منصوب شدن امری، با خطر جدی سقوط مواجه بود ولی حالا در حال جنگیدن برای کسب سهمیه اروپایی است.

سرمربی فولام، مارکو سیلوا، هم در فهرست نامزدهاست، چرا که تیم او در اولین فصل بازگشت دوباره به لیگ برتر حالا آماده است تا فصل را با حضور در نیمه بالای جدول به پایان برساند.

با اینکه عدم حضور اسم یورگن کلوپ و اریک‌تن‌هاخ در این فهرست با انتقادهایی مواجه شده ولی با توجه به افت لیورپول نسبت به فصل گذشته می‌توان علت غیبت کلوپ را درک کرد. اما هواداران یونایتد که از شرایط تیم‌شان در دوران تن‌هاخ راضی هستند می‌گویند او بدون شک از برخی نامزدها گزینه بهتری برای حضور در این فهرست بوده است.

1876852