به گزارش "ورزش سه"، در ابتدای فصل، موضع مائوریسیو پوچتینو، سرمربی پی‌اس‌جی درباره سه ستاره خط حمله خود یعنی لیونل مسی، نیمار و کیلیان امباپه کاملا قاطع بود. او در آن زمان تاکید کرد که هیچ دلیلی برای تعویض این سه بازیکن وجود ندارد چرا که آنها هر لحظه می‌توانند تفاوت‌ها را رقم بزنند. این مصاحبه در ماه مارس زیر سوال رفت چرا که نیمار در جریان شکست ‌پاری‌سن‌ژرمن مقابل موناکو در لیگ یک فرانسه تعویض شد.

 

از زمانی که نیمار مصدومیتِ مچ پای خود را پشت سر گذاشت و به میادین بازگشت، عملکرد بسیار ناامید کننده‌ای را داشته است. این ستاره برزیلی هنوز به بهترین فرم خود بازنگشته و حتی دو هفته پیش در جریان دیدار برابر بوردو، تماشاگران حاضر در پارک دو پرنس به‌شدت او را هو کردند.

نیمار از سال 2017 که بارسا را به مقصد پی‌اس‌جی ترک کرد، هرگز نتوانسته روزهای خوش گذشته را تکرار کند و تنها فصل 20-2019 عملکردی نسبتا قابل قبول داشت و با پاریسی‌ها به فینال لیگ قهرمانان هم رسید.

 

والتر کازاگرانده، بازیکن سابق تیم ملی برزیل و باشگاه پورتو در مورد نیمار گفت:« همیشه گفته‌ام که نیمار با وجود همه آمار خوب گلزنی در تیم ملی، هرگز یک چهره تاثیرگذار برای برزیل نبوده است. با او فقط یک جام کنفدراسیون‌ها را برده‌ایم و سال 2019 که برنده کوپا آمِریکا شدیم نیز نیمار مصدوم بود و اصلا به میدان نرفت. او الان در بدترین روزهای خودش قرار دارد. هم خوب بازی نمی‌کند و هم مورد انتقاد رسانه‌های فرانسوی و در مجموع اروپا قرار دارد. همچنان فکر می‌کنم او یک کودک لوس و از خودراضی است.»

 

کازاگرانده ادامه داد:« نیمار وقتی در سانتوس بود، کیفیتی فوق العاده داشت. سپس به بارسا رفت و پس از لیونل مسی مهم‌ترین ستاره آن تیم بود. اشتباه بزرگ نیمار انتقال به پی‌اس‌جی بود و از همان زمان فوتبالش تمام شد. بارها مصدوم شده و رفتارهای اجتماعی او نیز قابل قبول نبوده است. او طراوت و شور گذشته خود را از دست داده و دیگر نیماری نیست که می‌شناختیم.»