به گزارش "ورزش سه"، دو تیم کامرون و روسیه قرار بود در تاریخ 15 ژوئن در دیداری دوستانه به مصاف یکدیگر بروند اما این بازی لغو شد. 

این اولین باری بود که کامرون قرار بود در خاک روسیه به میدان برود. آنها اولین تیم آفریقایی بودند که قبول کردند پس از تحریم‌های اعمال شده علیه تیم ملی روسیه برابر این تیم قرار بگیرند. 

هنوز مشخص نیست که چرا دولت این کشور چنین تصمیمی را اتخاذ کرده است، چرا که آنها در چند سال اخیر و خصوصا با کاهش قدرت و نفوذ فرانسه در کامرون، رابطه بسیار خوبی با روسیه داشتند. 

1835266

این دو تیم تنها یک بار در جام جهانی 1994 در ورزشگاه استنفورد کالیفرنیا به مصاف یکدیگر رفتند و این بازی با پیروزی 1-6 روسیه در مرحله گروهی به پایان رسید. 

رابطه این دو کشور به حدی با هم خوب بود که گائل اوندوآ، هافبک این تیم، در جام جهانی 2022 قطر کفشی به پا داشت که پرچم روسیه روی آن نقش بسته بود. این بازیکن به دلیل شغل پدرش که دیپلمات بود در روسیه بزرگ شد و اعلام کرد که این کار را هم برای ادای احترامی به کشوری که در آن رشد کرده انجام داده است. 

روسیه به دلیل تحریم‌های اعمال شده از سوی فیفا و یوفا از رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر کنار گذاشته شد. آنها پس از آغاز حمله به اوکراین تا به حال تنها در پنج دیدار دوستانه برابر قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان، ایران و عراق به میدان رفته‌اند.