به گزارش "ورزش سه"، خامس در سال 2020 به عنوان بازیکن آزاد از رئال مادرید به اورتون پیوست. در آن زمان کارلو آنچلوتی مربی اورتون بود اما تابستان بعد، آنچلوتی جایش را به رافائل بنیتس داد و شایعات به سرعت درباره آینده این ستاره کلمبیایی پخش شدند.

خامس در دوره مربیگری بنیتس یک بازی هم انجام نداد و در سپتامبر 2021 از تیم جدا شد و به الریان قطر پیوست. حالا ستاره کلمبیایی می‌گوید بنیتس از همان ابتدا گفته بود او را نمی‌خواهد: «وقتی روز اول وارد اورتون شد، به من گفت: "برو یک جای دیگر. تو 30 سالت است و من بازیکنان جوان می‌خواهم که انرژی داشته باشند." من قبل از آن یک سال درخشان در اورتون داشتم و نمی‌خواستم با او دعوا کنم.»

مربی دیگری که خامس درباره او حرف زد، کارلو آنچلوتی است که با هم در رئال مادرید، بایرن مونیخ و اورتون کار کرده بودند. او از مربی ایتالیایی هم زیاد راضی نیست: «آنچلوتی از من بازیکن بهتری نساخت. او این کار را با وینیسیوس، با رودریگو، فده والورده و خیلی‌های دیگر کرد. آنها خوب بودند اما حالا به سطح چشمگیری رسیده‌اند.»

1879663

خامس ادامه داد: «فکر می‌کنم در فوتبال مربیانی هستند که از نظر تاکتیکی نابغه نیستند، ولی می‌توانند تیم را اداره کنند. می‌دانند با تو چطور حرف بزنند، برایت مثل پدر هستند و این برای آدم بیش از هر چیز دیگری ارزش دارد. اگر از تو حمایت کنند، هر چیزی داری را برایشان می‌دهی.»

قرارداد خامس از ماه آوریل با المپیاکوس فسخ شد و او هم اکنون بدون تیم است: «می‌خواهم در اروپا بمانم، جایی که بتوانم هر سه روز بازی کنم، از نظر فیزیکی احساس خیلی خوبی دارم.»