به گزارش "ورزش سه"، پرتغال پرستاره و درخشان در یورو 2000 اینقدر تماشایی و جذاب فوتبال بازی کرد که بسیاری نام این تیم را در بین مدعیان اصلی فتح عنوان قهرمانی در جام 2002 قرار داده بودند. اما سرنوشت این تیم نیز مانند بسیاری از اتفاقات دیگر در این تورنمنت متفاوت رقم خورد و لوییس فیگو، روی کاستا، نونو گومژ، فرناندو کوتو و ... بسیاری ستاره دیگر خیلی زود خاور دور را به مقصد جنوب اروپا ترک کردند. پرتغال در اولین مسابقه خود 2-3 مغلوب آمریکا شده و البته در دومین گام با چهار گل لهستان را مغلوب کرد.

اما در روز پایانی آنها باید در خاک کره جنوبی به مصاف این تیم می رفتند. در روز اخراج ژائو پینتو در همان نیمه اول و بنتو در دقیقه 66، در نهایت پارک جی سونگ در دقیقه 70 دروازه تیم اولیویرا را باز کرد تا رویای درخشش در جام جهانی خیلی زود برای پرتغال پرستاره به پایان برسد.

پرتغال در یورو 2000 با نمایشی خاطره انگیز انگلیس را مغلوب کرده و در نیمه نهایی مقابل فرانسه با بدشانسی شکست خورده بود، اما آنها در جام جهانی اصلا نشانی از تیم پرطراوت دو سال قبل نداشته و با قبول شکست مقابل کره جنوبی میزبان، خیلی زود راهی خانه شدند.

حالا تیم فرناندو سانتوس در آخرین جام جهانی کریستیانو رونالدو در گروه هشتم مسابقات با غنا، اروگوئه و کره جنوبی همگروه شده و بعد از فتح یورو و لیگ ملت های اروپا در سال های اخیر، این بار در قطر به دنبال صعود به مراحل پایانی با درخشش بهترین گلزن تاریخ فوتبال است.