به گزارش "ورزش سه"، فتح لیگ قهرمانان اروپا رویای مالکان قطری پی اس جی در سال‌های اخیر بوده و آنها تمام تلاش خود را برای محقق کردن این رویا به کار گرفته‌اند. 
پاری سن ژرمن دو سال قبل موفق شد به فینال این مسابقات راه پیدا کند و به یک قدمی بالا بردن جام قهرمانی برسد اما در نهایت با یک گل برابر بایرن مونیخ شکست خورد تا باز هم دستش از جام دور بماند. 
مدیران این باشگاه در این مدت هزینه‌های زیادی را برای قهرمانی در لیگ قهرمانان انجام داده‌اند اما حتی جذب لیونل مسی نیز کمکی به آنها نکرد و این تیم امسال هم در مرحله یک هشتم، برابر رئال مادرید شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. 

 


پوچتینو در دفاع از خود در برابر انتقادات در کنفرانس خبری روز گذشته اظهارنظر جالبی کرد. او در این باره گفت:«پی اس جی تا به حال موفق شده به نیمه نهایی و فینال لیگ قهرمانان راه پیدا کند، بنابراین این بخشی از روندی است که برای تکامل نیاز به زمان دارد.»
این مربی آرژانتینی با اشاره به سایر تیم‌هایی که در چند سال اخیر در لیگ قهرمانان ناکام بوده‌اند، اضافه کرد:«باشگاه‌هایی مانند یوونتوس و منچسترسیتی هم هستند که دوست دارند قهرمانی در اروپا را تجربه کنند اما آنها هم نتوانسته‌اند به هدفی که در حال تلاش برای آن هستند دست پیدا کنند.»
یووه تا به حال 9 بار به فینال لیگ قهرمانان راه پیدا کرده اما فقط دو بار در سال‌های 1995 و 1996 این جام را بالای سر برده است. 
این در حالی است که منچسترسیتی هرگز موفق به کسب این جام نشده و حتی در دوران پپ گواردیولا که به قدرت اصلی لیگ برتر تبدیل شده بود نیز تنها یک بار به فینال این رقابت‌ها راه پیدا کرد و در نهایت در برابر چلسی شکست خورد.