از سال 1394 به بعد، مسابقه سوپرجام فوتبال ایران هر سال برگزار شده است، قبل از آن این مسابقه همواره به صورت متناوب برگزار می شد.

در ادوار اخیر یکی از مهم ترین اتفاقات بازی سوپرجام در سالهایی اتفاق افتاد که پرسپولیس همزمان قهرمان لیگ و جام حذفی شده و بدون برگزاری مسابقه دیگری، سوپرجام را بدون نیاز به برگزاری بازی فتح کرد، پرسپولیس 2 بار با قهرمانی توام در لیگ و جام حذفی در سالهای اخیر بدون نیاز به برگزاری بازی دیگری قهرمان مسابقه سوپرجام هم شده است.

به گزارش طرفداری، بر اساس قوانین فوتبال ایران، اگر تیمی قهرمان لیگ و جام حذفی شود، نیاز به برگزاری بازی دیگری برای سوپرجام وجود ندارد و قهرمان لیگ و جام حذفی قهرمان سوپرجام خواهد شد.

بر این اساس 2 تیم دیگر هم در تاریخ فوتبال ایران قبل از برگزاری مسابقه سوپرجام توانسته بودند هم در لیگ و هم در جام حذفی عنوان قهرمانی را به دست آورند و بر این اساس این 2 تیم می توانستند در وضعیت امروز یک جام دیگر هم از فوتبال ایران بگیرند.

تیم های پرسپولیس در سال 1378-1377 و سایپا در سال 1372 تیم هایی بودند که در یک سال هم قهرمان لیگ و هم قهرمان جام حذفی شده و یک جام از فوتبال ایران بر این اساس طلب دارند.