به گزارش "ورزش سه"، رضا عنایتی، سرمربی هوادار در نشست خبری پیش از دیدار با پرسپولیس در صحبت‌های ابتدایی خود گفت: عید نوروز و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را به همه هموطنان عزیزم و تمامی مسلمانان دنیا تبریک می‌گویم و امیدوارم سالی سرشار از خیر و برکت و همراه با شادی برای هموطنان باشد.

عنایتی در مورد تقابل با پرسپولیس اظهار داشت: بازی بسیار سختی مقابل پرسپولیس که در کورس قهرمانی است داریم. تمام تفکرات‌مان این است که بتوانیم مانند دور رفت بازی خوبی را مقابل این تیم انجام دهیم و می‌دانیم این تیم چه پتانسیلی دارد و می‌دانیم از نظر مهره‌ تیمی قوی‌ است. اگر بخواهیم اشتباهی کنیم تاوانش را سخت خواهیم داد. خداراشکر بازیکنان ما با تمرکز بالا در این بازی هستند؛ خوبی این بازی‌ها این است که شما لازم نیست انگیزه را به بازیکنانت تزریق کنی چون همگی انگیزه خودشان را دارند.

سرمربی هوادار ادامه داد: باید بسیار باهوش باشیم و تا دقیقه نود یا نود و سه و وقت اضافه‌ای که داوران می‌گیرند باید با تمرکز بالا باشیم؛ به هر حال از بازی رفت تجربه تلخی داریم و متاسفانه در در دقیقه نود و سه گل خوردیم که به اعتقاد تمامی کارشناسان گل خطا بود اما ما باید تمرکز و تفکرمان را بالاتر می‌بردیم تا می توانستیم از آن بازی برنده خارج شویم. تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که بازی جوانمردانه و به دور از حاشیه باشد. مطمئن باشید تیم هوادار تمام توانش را برای موفقیت در این بازی می‌گذارد چون بازی خانگی است و امیدوارم تیم ما موفق از زمین خارج شود و تماشاگران بازی خوبی را شاهد باشند.

عنایتی در مورد شرایط پرسپولیس در این بازی گفت: تیم پرسپولیس تمام توانش را می‌گذارد به دلیل اختلاف امتیازی که در صدر جدول ایجاد شده راهی جز بردن تیم ما ندارد و ما می‌توانیم به دو صورت از این موضوع استفاده کنیم، اول اینکه فشار و استرس را به نفع خودمان بگیریم و به سود خودمان جلو ببریم و تمرکز داشته باشیم. مورد دیگر اینکه کارمان بسیار سخت می‌شود و باید تمام دقایق بازی با تمرکز بالا باشیم. اگر حاشیه در این بازی نیاید بازی جذابی خواهد بود. هم تیم ما و هم تیم پرسپولیس می‌خواهد از این بازی نتیجه بگیرد.

او اضافه کرد: ما نیم نگاهی به بالای جدول داریم و به همین دلیل تمام توان‌مان را در این هفت بازی به کار می‌گیریم تا بتوانیم در انتهای فصل رتبه خوبی با تیم هوادار داشته باشیم. مطمئنا بازی زیبایی خواهد شد.

عنایتی در پاسخ به اینکه او استقلالی است و آیا می‌توان این بازی را دربی دوم نامید بیان کرد: من الان سرمربی تیم هوادار هستم و تمام تفکر و تمرکزم روی این تیم است که این تیم به موفقیت برسد. برداشت شما از این بازی بنابر سابقه‌ای که در باشگاه استقلال داشتم و هوادار استقلال هستم اینطور است و من به برداشت شما احترام می‌گذارم ولی تمام تمرکزم روی تیم هوادار است و می‌خواهم این تیم را به موفقیت برسانم. برای من و بازیکنان‌مان هیچ حساسیتی وجود ندارد فقط می‌دانیم مانند بازی که با استقلال انجام دادیم بازی بزرگی است.
چون شما می‌دانید که انگیزه بازیکنان در چهار بازی خیلی بیش از حد است. بازی های رفت و برگشت استقلال و پرسپولیس برای بازیکنان خیلی اهمیت دارد و برای همین انگیزه بالایی دارند. وگرنه همه بازی ها سه امتیازی است و هیچ فرقی برای ما ندارد.

عنایتی در واکنش به اظهارات مربی پرسپولیس که گفته بود هوادار بسته بازی می‌کند و فضاها را می‌بندد عنوان کرد: من منظور مربی تیم حریف را نمی‌دانم.‌ برایم مهم نیست چون تفکرات خودمان را داریم. ما تنها تیمی هستیم که در لیگ به لحاظ آماری بیشترین ضربه ایستگاهی و ضربه کرنر را در بین تمام تیم های لیگ داشته‌ایم. اینکه ما پرس از جلو می‌گذاریم و پرس‌مان هم به حدی قوی است که تیم ها نمی‌توانند بیرون بیایند، دلیل این است که گفته‌اند فضا ها را می‌بندیم. ما خدا را شکر از لحاظ پرسینگ رتبه یک را در لیگ دارد و ما در طول ۹۰ دقیقه این کار را انجام می‌دهیم و فضا ها را در زمین خود حریف، از حریف می‌گیریم. ما مقابل پرسپولیس در بازی رفت، حدود ۱۸-۱۹ ضربه ایستگاهی و کرنر زدیم؛ فکر می‌کنم هیچ تیمی انقدر ضربه ایستگاهی و کرنر روی دروازه پرسپولیس نیاورده باشد. ما تاکتیک و تفکرات خودمان را داریم و مطمئن باشید من زیبایی فوتبال را فدا نمی‌کنم که نتیجه بگیرم. ما ۸-۹ هفته اول هم نتیجه نگرفتیم همه شما دوستان گفتید که تیم‌مان فوتبال خوب شجاعانه ای بازی می‌کند. همیشه برایم مهم بوده که تیم‌مان هم زیبا بازی کند و هم نتیجه بگیرد.

عنایتی در خصوص حضور علی دایی در‌ مراسم قرعه‌کشی جام جهانی گفت: حقیقتا زمانی که علی دایی آمد که قرعه‌کشی کند، یک غروری ما را گرفت. خدا را صد هزار مرتبه شکر که آقای دایی هستند و پرچم کشورمان همه جا هست و در بزرگترین رویداد دنیا هم این اتفاق می‌افتد و شما احساس غرور می‌کنید.

او در مورد قرعه ایران در جام جهانی 2022 قطر بیان کرد: گروه بسیار خوبی بود ولی در چند روز که درباره قرعه جام جهانی صحبت می‌شود به نظر می‌رسد ما همه چیز را خیلی ساده گرفته‌ایم؛ متاسفانه من در اخبار و رسانه ها می‌خوانم که تمام کارشناسان و دوستانی که در فوتبال هستند به سادگی ما را به مرحله بعد برده‌اند و این خیلی می‌تواند خطرناک باشد. من مطمئنم اگر بخواهیم با همین شرایط وارد جام جهانی شویم و تدارکات خوبی را تا پیش از جام جهانی نداشته باشیم، مطمئنا باز هم یک کارگروه شکست بعد از جام جهانی تشکیل می‌دهیم و درباره آن صحبت می‌کنیم. چون ما عادت داریم بعد از اینکه شکست می‌خوریم، یک کارگروه درباره مسائل و شرایط صحبت می‌کند. الان باید تمام تمرکزمان را بگذاریم که بهترین تدارکات را برای تیم ملی‌مان داشته باشیم تا انشاالله وقتی وارد مسابقات شدیم نتایج درخور کشور کسب کنیم.

بازیکن اسبق تیم ملی ایران در واکنش به اینکه ایران در جام جهانی 2006 در راحت‌ترین گروه حضور داشت اما با وجود حضور ستاره ها نتایج خوبی نگرفت گفت: البته من که بازی نمی‌کردم (با خنده). خیلی از اتفاقات برای یک تیم رخ می‌دهد که نتیجه نمی‌گیرد. در سال 2006 ما پر ستاره ترین یا پر مهره ترین تیم را داشتیم اما در بازی اول با پرتغال فوق‌العاده بودیم اما در نیمه دوم همه چیز از دست رفت. در بازی با مکزیک هم همین اتفاق برایمان افتاد و نیمه اول را بسیار خوب بازی کردیم ولی در نیمه دوم اینطور نبود.

عنایتی در پاسخ به این سوال که عده ای می‌گویند در آن تیم چند دستگی وجود داشت گفت: نه؛ اصلا چنین چیزی نبود و یک تیم کاملا یک‌دست و یک‌دل بودیم. اختلافات اصلا ربطی به موضوع بازی کردن یا کم کاری بازیکنان نداشت. من خودم در اردو بودم و سالها با آن بازیکنان بازی کرده بودم و اصلا چنین چیزی نبود. گاهی اتفاقات فوتبالی هم در این موضوع دخیل است که شما نتیجه نمی‌گیری ولی حیف بود که آن تیم به مرحله بعد نرفت. من امیدوارم که با شرایطی که الان فوتبال ما دارد و مهره هایی که واقعا حرف های زیادی برای گفتن دارند و بازیکنان با کیفیتی که ما داریم، انشاالله این بار بتوانیم به مرحله بعد برویم و حداقل یک گام به جلو برداریم چون آمدن به جام جهانی و دو سه بازی کردن اصلا شرایط خوبی را ایجاد نمی‌کند. من امیدوارم که بتوانیم با یک شرایط و امکانات خوب و تدارک فوق‌العاده همه چیز را مهیا کنیم تا ایندفعه به مرحله بعد برویم.

سرمربی هوادار در پایان درباره عملکرد خوب خط دفاعی این تیم توضیح داد: ما ساختار دفاعی‌مان ساختار خوبی است. وقتی شما از دفاع صحبت می‌کنید، از دو سه بازیکنی که عقب ایستاده‌اند صحبت نمی‌کنید؛ باید ساختار دفاعی تیمی‌تان خوب باشد تا بتوانید به یک آمار خوب برسید. فکر می‌کنم بازیکنانی که ما در خط جلو داریم هم بسیار‌ پرتلاش هستند و کاری می‌کنند که فشار زیادی به خط دفاعی‌مان وارد نشود. ساختار دفاعی ما ساختار خوبی است و انشاالله که ساختار حمله‌ای‌مان هم در این ۷ بازی بتواند کار خودش را انجام دهد تا در کنار این آمار ها بتوانیم نتایج خوبی هم بگیریم.