سرمربی بارسلونا به مانند انتظار، از عملکرد تیمش رضایت کامل دارد. 

ژاوی به تمجید از عملکرد شاگردانش پرداخته است.

طرفداری - موندو دپورتیوو | بارسلونا در جریان دیداری از هفته سی و یکم لالیگا، سویا را با تک گل پدری از پیش رو برداشت و حالا در رده دوم جدول حضور دارد. ژاوی، سرمربی بارسلونا در مصاحبه پس از بازی در خصوص عملکرد شاگردانش به شرح زیر توضیحاتی را ارائه داد.

سویا بازی فوق العاده ای انجام داد. صحبت از یک تیم بزرگ است که سرمربی باتجربه ای روی نیمکت دارد، سویا بهترین خط دفاعی لیگ  را در اختیار دارد؛ فکر می کنم آنها فقط 20 گل دریافت کرده اند و این نشان می دهد که چه قدر عالی هستند. در نیمه اول مشکلاتی داشتیم اما تقریبا بی نقص بودیم و در بهترین فرم قرار داریم. گاهی اوقات به نظر می رسید که توپ نمی خواهد وارد دروازه شود. عصبانی و ناامید شده بودم، ما گاهی فرصت های خیلی خوبی را از دست می دهیم. پیروزی که امشب کسب کردیم روی روحیه تیمی بسیار تاثیرگذار خواهد بود. امروز هواداران نیز بسیار درخشان ظاهر شدند. 

پدری بازیکن بسیار مهمی است که تفاوت ها را رقم می زند. او مانند بقیه بازیکنان تیم یک بازی عالی به نمایش گذاشت. بازیکنی مانند پدری باید فصل را با گل های بسیار بیشتری به پایان برساند. روی این موضوع کار می کنیم. البته که به ثمر رسیدن چنین گل هایی از سوی او باعث تعجب ما نمی شود چون هر روز در تمرینات شاهد چنین گل هایی هستیم. پدری در حال حاضر یک رهبر برای تیم است. انواع مختلفی از رهبری وجود دارد. پدری رهبری است که همیشه می خواهد توپ را در اختیار داشته باشد. به همین دلیل است که با تماشایش یاد آندرس (اینیستا) می افتم. رهبران فوق العاده ای در تیم داریم. پیکه یک رهبر فوق‌العاده است، بوسکتس، جوردی آلبا و خیلی ها. آرائوخو هم یک رهبر است و آلوز نیز به مانند او. رهبران زیادی در تیم داریم. 

این عملکرد یعنی مدل بارسلونا، یعنی ایده، یعنی سبک بازی. چیزی که روی آن کار کرده ایم و به نظرم باید با اختلاف بیش از یک گل بازی را می بردیم. راستش را بخواهید از نگه داشتن بعضی از بازیکنان روی نیمکت احساس بدی به من دست می دهد. تا زمانی که از لحاظ ریاضی امکان پذیر باشد، برای قهرمانی در لالیگا می جنگیم. اگر نتوانیم لالیگا را ببریم، حداقل تا جای ممکن رئال مادرید را تحت فشار خواهیم گذاشت. پیروزی امروز برای ما 6 امتیازی بود و  معنی زیادی دارد.

صحبت های لوپتگی؟ از او ممنونم اما ما بهترین تیم اروپا نیستیم، ما حتی در لیگ قهرمانان نیز حضور نداریم. خوب بازی می کنیم و نتایج خوبی می گیریم اما واقعیت تیم ما امروزه متفاوت است.