به گزارش "ورزش‌ سه"، آنهایی که مسابقات فوتبال و به ویژه رقابت‌های اروپایی و لیگ قهرمانان اروپا را با جزئیات بیشتر دنبال می‌کنند، به خوبی به یاد دارند که در فصل 2010-2009 اینترمیلان با شرایط بسیار خوبی فینالیست شده بود. آنها در مرحله یک چهارم نهایی موفق شده بودند چلسی قهرمان انگلیس با رهبری کارلو آنجلوتی را شکست دهند و در نیمه نهایی هم در یکی از نفس‌گیرترین بازی‌های تاریخ درنهایت با نتیجه 3 بر 2 از سد بارسلونای پپ گواردیولا گذر کردند.

هواداران اینتر که مسیر سختی را تا رسیدن به فینال طی کرده بودند، به خوبی می‌دانستند که برای فتح دوباره لیگ قهرمانان اروپا و پایان دادن به حسرت 45 ساله راه سختی در پیش ندارند. همین اتفاق هم رخ داد و اینتر در فینال با نتیجه 2 بر صفر بایرن مونیخ به رهبری لوئیس فن‌خال را از پیش رو برداشت و برای سومین مرتبه قهرمان اروپا شد.
حالا اما اوضاع برای اینتر کاملا برعکس است. در واقع حالا این منچسترسیتی با گواردیولا است که شرایط کاملا برتری در مقایسه با اینتر دارد و مانند سال 2010 که نراتزوری موفق به کسب اولین سه گانه شد، این هدف بزرگ را پس از فتح لیگ برتر و جام حذفی انگلیس دنبال می‌کند. علاوه بر این‌ها شاگردان گواردیولا مسیر به مراتب سخت‌تری را برای رسیدن به فینال پشت سر گذاشته‌اند و در دو مرحله قبلی موفق به شکست بایرن مونیخ و سپس رئال مادرید شده‌اند.

آنطور که از شواهد و قرائن برمی‌آید، در دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپای سال 2023 این منچسترسیتی خواهد بود که برای اولین مرتبه فاتح این رقابت بسیار مهم می‌شود و اینتری‌ها احتمالا در کسب چهارمین عنوان اروپایی خود ناکام می‌مانند.

البته که همچنان باید این را هم گفت که در فوتبال هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست و شاید پیشینه بهتر اینتری‌ها بتواند مقابل حال خوب این روزهای گواردیولا و شاگردانش خرق عادت کند.