به گزارش "ورزش سه"، فیل فودن برای عقد قرارداد بلندمدت و جدید با باشگاه منچسترسیتی به ارزش 150 هزار پوند در هفته در اکتبر سال گذشته به توافق رسید. حالا شایعات زیادی در مورد احتمال انتقال ارلینگ هالند به سیتی و توافق مدیران این باشگاه با ستاره نروژی برای قراردادی نجومی در فصل تابستان پیش رو شنیده شده است. نشریه دیلی میل مدعی شد در صورت انتقال ارلینگ هالند در تابستان از دورتموند به سیتی با دستمزدی در حدود 500 هزار پوند در هفته، بی تردید دستمزد فیل فودن مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.

هر دو بازیکن تقریا هم سن هستند و فیل فودن در ماه می و ارلینگ هالند چند ماه بعد در ژوئن 22 ساله می شوند. اگرچه مهاجم نروژی در سال های اخیر رکورد گلزنی فوق العاده ثبت کرده و بازیکن بزرگی محسوب می شود، اما فیل فودن نیز افتخارات بزرگی زیر نظر پپ گواردیولا به دست آورده و به بازیکنی محوری و مهم در ترکیب سیتی تبدیل شده است. 

همچنین با توجه به اینکه تیم ملی انگلیس یکی از مدعیان اصلی رسیدن به فینال جام جهانی امسال در قطر محسوب می شود، احتمالا از فیل فودن به عنوان یکی از بزرگ ترین استعدادهای جوان فوتبال بیشتر شنیده خواهد شد و چاره ای جز افزایش قرارداد او وجود ندارد. به همین دلیل مدیران منچسترسیتی چاره‌ای جز بازگشت به میز و مذاکره مجدد با مدیر برنامه فیل فودن در مورد افزایش دستمزد و کم کردن فاصله با ارلینگ هالند در صورت انتقال این بازیکن نخواهند داشت.