اروگوئه برای نخستین بار قهرمان جام جهانی زیر 20 سال شد.

طرفداری | جام جهانی جوانان که به میزبانی کشور آرژانتین برگزار می‌شود با قهرمانی تیم ملی زیر 20 سال اروگوئه به پایان رسید تا این تیم به اولین قهرمانی خود در این مسابقات دست یابد.

اروگوئه در دیدار پایانی رقابت‌های جام جهانی جوانان با برتری 1-0 مقابل ایتالیا برای نخستین بار فاتح مسابقات زیر 20 سال قهرمانی جهان شد. اروگوئه در مرحلۀ نیمه نهایی توانسته بود با تک گل اندرسون دوارته، تیم شگفتی‌ساز اسرائیل را از پیش رو بردارد. در دیگر بازی مرحله نیمه نهایی ایتالیا برابر کره جنوبی قرار گرفت و با نتیجۀ 2-1 و با گل‌های چزاره کاسادی (بازیکن چلسی و آقای گل این جام) و سیمونه پافوندی (بازیکن اودینزه) در دقیقه 87 توانست کره جنوبی نماینده آسیا را شکست دهد تا برای اولین بار در این ردۀ سنی گام به بازی پایانی جام جهانی جوانان بگذارد.

شرح بازی اروگوئه و ایتالیا در فینال جام جهانی جوانان

بازی فینال در نیمه اول چنگی به دل نزد و بیشتر یک بازی فیزیکی در میانۀ میدان و البته پرخطا را شاهد بودیم و نتیجه در پایان نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان رسید. در نیمه دوم هم تقریبا شرایط مشابه نیمه اول را شاهد بودیم و بازی بیشتر با برتری محسوس اروگوئه دنبال می‌شد. مهم‌ترین اتفاق نیمه دوم تا قبل از به ثمر رسیدن گل، اما به VAR رفتن صحنه اخراج متئو پراتی از ایتالیا بود که در دقیقه 80 بازی اتفاق افتاد و داور بازی ابتدا بازیکن ایتالیا را اخراج کرد ولی در ادامه و با مراجعه به کمک‌داور ویدیویی از تصمیم خود صرفنظر کرد و به پراتی کارت زرد نشان داد. اما چند دقیقه بعد این اروگوئه بود که توانست با ضربه سر لوسیانو رودریگز در دقیقه 86 برتری را به اردوی آبی‌پوشان اروگوئه بیاورد. 11 دقیقه وقت اضافه هم نتوانست چاره‌‌گشای ایتالیا باشد و این اروگوئه بود که توانست برای نخستین بار در ردۀ سنی جوانان، قهرمان شود. اروگوئه پیش از این دو بار و در سال‌های 1997 و 2013 به فینال زیر 20 سال جهان رسیده بود اما در هر دو بازی شکست خورده بود.

خوشحالی بازیکنان اروگوئه پس از قهرمانی در جام جهانی جوانان 2023
خوشحالی بازیکنان اروگوئه پس از قهرمانی در جام جهانی جوانان 2023
خوشحالی بازیکنان اروگوئه پس از قهرمانی در جام جهانی جوانان 2023
مدال طلا و جام قهرمانی رقابت‌های جام جهانی زیر 20 سال جهان

گفتنی است در بازی رده‌بندی نیز اسرائیل با نتیجه 3-1 برابر کره جنوبی به پیروزی رسید تا به عنوان سوم این رقابت‌ها دست یابد. اسرائیل یکی از تیم‌های شگفتی‌ساز جام جهانی زیر 20 سال بود و در مرحله یک چهارم نهایی توانسته بود برزیل یکی از بخت‌های قهرمانی در این مسابقات را با حساب 3-2 شکست دهد. آرژانتین با شش عنوان قهرمانی رکورددار قهرمانی در جام جهانی جوانان است و پس از این تیم برزیل با 5 و صربستان و پرتغال با 2 قهرمانی در رده‌های بعدی قرار دارند.