به گزارش "ورزش سه"، تونی که این فصل با 20 گل زده سومین گلزن برتر لیگ برتر شد و کمک کرد برنتفورد در رده نهم جدول بایستد، به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین مربوط به شرط‌بندی، هشت ماه از حضور در میادین فوتبال محروم شد.

او در ماه نوامبر متهم به شرط‌بندی شد و اسمش در فهرست 26 نفره گرت ساوت‌گیت برای حضور در جام جهانی قرار نگرفت. سپس در ماه می حکم محرومیت هشت ماهه او اعلام شد.

تونی گفن: «حمایت خوب است اما این‌طور هستم که دوست ندارم کسی برایم احساس تاسف کند. اگرچه هشت ماه از فوتبال را از دست می‌دهم، از دست دادن جام جهانی بزرگترین مجازات بود، بزرگتر از هشت ماه فوتبال بازی نکردن.»

1886503

تونی اولین بازی ملی‌اش را در ماه مارس و به عنوان یار تعویضی در برد 2 بر صفر مقابل اوکراین انجام داد، در مقدماتی یورو 2024. او اولین بار هم ماه سپتامبر سال گذشته به اردوی تیم ملی دعوت شده بود.

این بازیکن 27 ساله که به دلیل اعتیاد به قمار با مجازات سبک‌تری روبرو شده است، تا 17 ژانویه 2024 قادر به همراهی تیمش نخواهد بود. البته او می‌تواند از 17 سپتامبر و پس از گذراندن چهار ماه از محرومیتش به تمرینات برنتفورد برگردد.

تونی گفت: «کاری که کرده‌ام را کرده‌ام و مجازات هم مجازات است و باید با آن کنار بیایم. فقط باید روی این تمرکز کنم که کی به تمرینات برمی‌گردم. می‌خواهم وقتی برگشتم، یک جانور متفاوت باشم.»