به گزارش "ورزش سه" و به نقل از همشهری، یوفا، فیفا، رئیس‌جمهور فرانسه، نخست‌وزیر بریتانیا، اتحادیه اروپا و چندین مرجع بین‌المللی سیاسی و ورزشی با پروژه سوپرلیگ ابداعی فلورنتینو پرس که باشگاه‌های بزرگ اروپایی را زیر سقف یک لیگ برای درآمدهای کلان جمع می‌کرد، مخالفت کردند. سپس فیفا تصمیم گرفت جام‌جهانی را 48 تیمی کند، یوفا لیگ ملت‌های اروپا را در کنار یورو ترتیب و توسعه داد و لیگ کنفرانس اروپا را راه‌اندازی کرد و بعد هم تصمیم گرفت تعداد تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان اروپا را هم افزایش دهد. یوفا هم تصمیم دارد لیگ ملت‌ها را با حضور تیم‌های قدرتمند آمریکای‌جنوبی گسترش دهد. در این شرایط باید پرسید فقط درآمدزایی باشگاه‌های بزرگ از محل فوتبال بد بود اما طمع‌کاری از سوی مراجع فوتبالی خوب است و کسی اعتراضی نمی‌کند که چرا این همه بازی برگزار می‌کنند؟ 

1886998
بنزما یکی از ستاره‌های بی چون و چرای سال‌های اخیر فوتبال جهان است، که پس از بیش از یک دهه حضور در رئال مادرید، فصل آینده در لیگ عربستان به میدان خواهد رفت.

لیگ فوتبال عربستان هم تازگی‌ها رقیب سوپرلیگ شده. پس از جذب کریستیانو رونالدو و تصمیم دولت سعودی برای کمک‌های نجومی به باشگاه‌های این کشور برای جذب بزرگ‌ترین ستارگان فوتبال جهان، حالا لیگ عربستان از هر لیگ دیگری جذاب‌تر می‌شود. لیونل مسی ترجیح داد برای زندگی بهتر و سکونت در خانه‌ای که در آمریکا خریده بود، به لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکا برود. به‌خاطر ساعت و فصل بد برگزاری MLS از این پس مسی نسبت به بازیکنانی که به عربستان رفته‌اند یا خواهند رفت، کمتر دیده می‌شود. دلیل این دیده شدن هم ساعت مناسب‌تر و متناسب با اروپا در این بخش از کره زمین و همچنین بیشتر بودن تعداد ستارگان در این لیگ است. اسپانسرها هم به این منطقه هجوم خواهند آورد. 

1886997
یکی از بازیکنانی که پس از فینال لیگ قهرمانان صحبت از انتقال او به عربستان مطرح شده، لوکاکو است، البته بعید به نظر می‌رسد این جابجایی نهایی شود. چرا که اینتری‌ها خواهان حفظ مهاجم بلژیکی هستند.

در حال‌حاضر 4باشگاه بزرگ عربستان؛ (الهلال، النصر، الاتحاد و الاهلی) با اشتهایی سیری‌ناپذیر دنبال جذب ستاره‌های بزرگی هستند که دستمزدشان از صندوق دولت پرداخت می‌شود. باشگاه‌های کوچک‌تری نظیر الاتفاق و التعاون و دیگران هم می‌خواهند از این غائله عقب نیفتند. یوفا، فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم نمی‌توانند در این قضیه دخالتی کنند چون فیرپلی مالی در آسیا و عربستان وجود ندارد، لالیگایی هم نیست که به بارسلونا گیر بدهد و بگوید به‌خاطر بدهی نمی‌تواند بازیکن بگیرد یا یوفایی نیست که به ظاهر، فیرپلی مالی را به قانون تبدیل و اعلام کند باشگاه‌ها حق ندارند پول خارج از فوتبال را در فوتبال هزینه کنند. 

1886996
النصر هم در تلاش است تا مائورو ایکاردی که روزهای خوبی را در ترکیه تجربه می‌کند، به عربستان بکشاند.

امتیاز دیگری که بازی در تیم‌های عربستانی برای بازیکنان بزرگ در بردارد این است که هم پول زیاد و بی‌حساب می‌گیرند، هم مالیاتی نمی‌دهند. در لیگ‌های اروپایی بین 35تا نزدیک 50درصد از دستمزد بازیکنان صرف مالیات می‌شود و همان پول را وقتی به کشور خودشان می‌برند باز هم باید مالیات بدهند؛ یک مالیات به کشور میزبان و یک مالیات به کشور خودشان. این در حالی است که بازیکنان در عربستان از بخش اعظم پرداخت مالیات معاف می‌شوند.