به گزارش "ورزش سه"، عربستان سعودی این روزها در اوج است و به طور فزاینده‌ای بازیکنان خارجی را با قراردادهایی هنگفت جذب می‌کند. علاوه بر این قراردادهای میلیونی، بازیکنان به خاطر معافیت از مالیات نیز وسوسه می‌شوند، اما همانطور که روزنامه اکسپانسیون توضیح می‌دهد، هر چیزی که می‌درخشد، طلا نیست. علی‌رغم این واقعیت که در عربستان مالیات بر درآمد وجود ندارد، برای مثال کریم بنزما همچنان مشمول یک سری مالیات‌های مرتبط با اسپانیا خواهد بود. با این وجود، تفاوت هنوز قابل توجه است.

1887248

بنزما برای هر یک از دو فصلی که در الاتحاد بازی می‌کند، حدود 100 میلیون یورو درآمد خواهد داشت. علاوه بر این 20 میلیون یوروی دیگر به عنوان سفیر عربستان در جام جهانی 2030 دریافت خواهد کرد. مقایسه کنید با دستمزد 11.5 میلیون یورویی خالص او در رئال مادرید پس از کسر مالیات.

1883486

اما برخلاف آنچه در ابتدا به نظر می‌رسید، بخشی از میلیون‌ها یورویی که او در عربستان جمع‌آوری می‌کند، به خزانه اسپانیا خواهد رفت. به موجب اصطلاح «مالیات خروج»، بین 19 تا 28 درصد بر سود مشارکت به کسانی تعلق می‌گیرد که در 15 سال گذشته حداقل 10 سال را در اسپانیا یا هر کشور عضو اتحادیه اروپا سکونت داشته‌اند (و همچنان دارایی‌هایی در آنجا دارند) و اکنون در کشوری غیراروپایی کسب درآمد می‌کنند. به عبارت دیگر، اسپانیا همچنان سود خوبی از درآمد بنزما در عربستان به دست خواهد آورد.