به گزارش "ورزش سه"، قرارداد داوید دخیا در پایان ماه جاری میلادی تمام می‌شود و او می‌تواند بعد از 12 سال بازی در منچستریونایتد، این باشگاه را به عنوان بازیکن آزاد ترک کند و به هر تیمی که دوست داشت، ملحق شود.

این در حالی است که منچستریونایتد هنوز تصمیم نگرفته در مورد این بازیکن چه کار کند. گفته می‌شود باشگاه مدت‌ها قبل با این سنگربان 32 ساله توافق کرده بود تا از دستمزد 375 هزار پوند در هفته او کم کند و قرارداد جدیدی با او امضا کند.

با این حال، اریک تن‌هاخ، مربی یونایتد، درباره این که می‌خواهد دخیا دروازه‌بان اصلی تیمش باشد، دچار تردید جدی است و همین مسئله امضای قرارداد با او را به تعویق انداخته است.

1888288

در حقیقت، تن‌هاخ ترجیح می‌دهد آندره اونانا از اینتر یا دیوید رایا از برنتفورد را بخرد اما قیمت این دو دروازه‌بان حدود 40 میلیون پوند است، در حالی که آوردن یک سنگربان جدید که فقط رقیب دخیا محسوب شود و او را به تکاپوی بیشتری بیندازد، فقط 15 میلیون پوند هزینه دارد.

این در حالی است که یونایتد این تابستان ناچار است بودجه کمتری برای خرید بازیکنان جدید بگذارد تا قوانین بازی جوانمردانه مالی را رعایت کرده باشد. بخش عمده بودجه هم برای خرید یک هافبک و یک شماره 9 صرف خواهد شد که به نسبت دروازه‌بان در اولویت هستند.

یونایتد هم اکنون برای خرید میسون ماونت 40 میلیون پوند پیشنهاد داده که چلسی آن را رد کرده و حدود 70 میلیون پوند برای این هافبک خود می‌خواهد. راسموس هویلوند، مهاجم آتالانتا هم ممکن است تا 60 میلیون پوند خرج روی دست باشگاه بگذارد. به این ترتیب، یونایتد ترجیح می‌دهد قرارداد دخیا را تمدید کند تا اینکه یک بازیکن جدید بخرد؛ اما تن‌هاخ فعلا با این استدلال باشگاه موافق نیست.