احمدرضا عابدزاده بعد از جام جهانی 1998 دیگر هیچ گاه برای تیم ملی بازی نکرد

احمدرضا عابدزاده بعد از جام جهانی 1998 همچنان در اوج بود اما بعد از درگیری با فدراسیون فوتبال صفایی فراهانی 2 سال از تیم ملی به دور ماند و سپس با رفع کدورت ها در دی ماه سال 79 به تیم ملی دعوت شد.

به گزارش طرفداری، بعد از برگشتن عابدزاده به تیم ملی به او گفته شد مسابقات جام گفتگوی تمدن ها در دی ماه 79 میدانی است که او باید از تیم ملی خداحافظی کند اما عابدزاده که قصد خداحافظی نداشت از اردوی تیم ملی خارج شد.

در روز 10 تیر ماه سال 1380 که روز صنعت بود، مهدی دادرس به نمایندگی از گروه صنعتی ها اعلام کرد حاضر است در یک بازی دوستانه بین تیم ملی و باشگاه های صنعتی یک اتومبیل تازه ساز پژوی 206 به عابدزاده بدهد تا او در این میدان از فوتبال خداحافظی کند.

اخراج از پرسپولیس و فشار برای خداحافظی از تیم ملی باعث شد او رفته رفته دچار مشکلات روحی فراوانی شود که منجر به بیماری خاص او در اسفند همان سال 1380 شد، بیماری بزرگ و مهلکی که نزدیک بود جان او را هم بگیرد.

به هر حال 22 سال از روزی که می خواستند به زور برای عابدزاده بازی خداحافظی ملی بگیرند گذشته است، عابدزاده هم همان زمان پیشنهاد دادرس را رد کرد و گفت هر وقت صلاح بداند از فوتبال خداحافظی خواهد کرد.